Paştele muzical în Bucovina
(Constanţa Cristescu, muzicolog – 23 martie 2010)
Proiectul iniţiat şi promovat de Consiliul Judeţean Suceava intitulat Paştele în Bucovina se derulează în perioada 25 martie – 06 aprilie, în localităţi din Judeţul Suceava şi în Municipiul Suceava, printr-o variată gamă de acţiuni şi activităţi culturale şi artistice între care manifestările muzicale ocupă un loc substanţial. O multitudine de instituţii administrative, culturale şi religioase şi-au reunit eforturile pentru pregătirea programului pascal deosebit de complex.

Fie că este vorba de participarea la slujbele bisericeşti specifice Postului Mare şi Paştelui, fie că este vorba de concerte şi festivaluri de muzică religioasă corală ori de muzică folclorică la pseudoinstrumente şi instrumente de suflat, de recitaluri muzicale ale unor vedete prestigioase, ale unor formaţii de muzică clasică din Suceava, de concertul de Pop-Opera din Dumineca Floriilor, de concertul pascal de la Suceava – o premieră absolută de o valoare documentară, artistică şi spirituală excepţională – intitulat Clopotele Bucovinei şi de Concertele de toacă de la Mănăstirea Suceviţa, sensibilitatea religiozităţii muzicale se împlineşte în cadrul unor manifestări de o varietate deosebită, satisfăcând toate gusturile muzicale.

În seara primei zile de Paşti se porneşte Hora gospodarilor la Mănăstirea Humorului, apoi în cea de-a doua şi a treia zi de Paşti, Hora satului şi Balul gospodarilor demarează în diverse localităţi din judeţ, actualizând cu demnitate şi talent tradiţia rurală a jocului satului.

Spectacolul extraordinar al Ansamblului Artistic „Ciprian Porumbescu” din Suceava încheie, în seara de 6 aprilie, seria manifestărilor intitulate Paştele în Bucovina – 2010.

Pentru detalii, ataşez programul manifestărilor difuzat sub formă de pliant de Consiliul Judeţean Suceava.