Bărbierul din Sevilla...
(Costin Popa 4 iunie 2010)
... a fost recenta premieră a stagiunii 2009-2010 la Opera Comică pentru Copii. Poate mai mult decât alte titluri, reprezentarea opusului rossinian a pus probleme din însuși faptul că a fost nevoie de reducerea drastică a partiturii. Nu mai mult de o oră, se știe, este condiția de bază pentru spectacolele lirice destinate celor mici și se practică oriunde în lume. La un titlu celebru, cunoscut și absorbit în sânge notă cu notă, amputările nu sunt simplu de făcut. Autorul adaptării, dirijorul Ciprian Teodorașcu, le-a reușit de minune, cu dedicat profesionalism, așa încât muzica a curs fluent, cu coerență, antrenant. Iată o versiune redusă care validează scopul educațional. A venit rândul regizorului Cătălin Voineag să pună în pagină. A ținut seama de caracterul buf al operei, intuind pericolul marilor excese și deși pe alocuri dă senzația de déja vu, montarea atrage. Spre deliciul micuților, care au stat cu ochii cât farfurioarele aproape tot spectacolul, mai ales că introducerea în temă a fost făcută de un... piccolo Rossini, întruchipat de talentata Roberta. I-a incitat și scenografia distinsei artiste Viorica Petrovici, maestra culorii (aici, au predominat tentele de roșu) și a combinațiilor cromatice, a stilizărilor de decor și a costumelor armonioase. Nu mai vorbesc ce senzație au făcut coafurile punk ale eroilor (machiaj, Krisztina Ambrus)!

Ca de obicei la Opera Comică s-a jucat intens și formator pentru tinerii cântăreți Nicolae Lupu (Figaro), Valentin Racoveanu (Almaviva), Ioana Damian (Rosina), Eugen Voicu (Bartolo), Rodica Ocheșeanu (Berta), Valentino Tiron (Sergentul). Toți au anturat vedeta, Pompeiu Hărășteanu de la Opera Națională București, a cărui creație în rolul Don Basilio este unanim apreciată. Și acum, pe scena Sălii Mici a Palatului Național al Copiilor, cunoscutul bas a fost motorul spectacolului și inspiratorul partenerilor. La pupitrul Ansamblului Serioso, Ciprian Teodorașcu a condus atent și precis, valorificând pregătirea muzicală pe care el însuși a asigurat-o împreună cu organista Mădălina Florescu. Un succes, asa cum ne-a obișnuit trupa bucureșteană.

scenă din spectacol
Pompeiu Hărășteanu și Eugen Voicu
scenă din spectacol