La Operă, show Felicia Filip...
(Costin Popa – 17 ianuarie 2011)
Felicia Filip
Felicia Filip
... în foyerul galben, în fața unei asistențe numeroase! A fost una dintre acele serate în care muzica de toate felurile s-a îmbinat cu versul, cu mlădierea de balerină, cu atmosfera caldă, prietenească. Reputata soprană a dorit ca sub genericul de afiș „Eu sunt Felicia!” nu numai să treacă într-o succintă revistă multiplele fațete ale abordărilor sale de scenă sau concert dar și să creeze o intimitate a adresărilor către un public care o adoră. A reușit în ambele demersuri. Pentru că Felicia Filip a avut întotdeauna șarmul comunicării, a atras spectatorii ca un magnet și și-a menținut proverbiala strălucire a glasului.

Într-o incursiune crossover, prin care și-a demonstrat versatilitatea, a cântat – solo sau cu partenerii – operetă (Johann Strauss – „Sânge vienez”), operă (Gluck – „Alcesta”, Haendel – „Rinaldo”, Offenbach – „Povestirile lui Hoffmann”, Verdi – „Traviata”), lied (Bretan, Martincek, Satie), negro spirituals („Oh, Happy Day”), muzică ușoară. Spiritul valsului, drag artistei, a însuflețit. Lamentoul haendelian a impresionat, mai ales că simbioza voce-gest dar și gest-gest între soprană și balerina Corina Dumitrescu a frizat idealul. „Esența pură a mișcării și grației” au fost cuvintele Feliciei Filip cu care a prezentat-o pe renumita dansatoare înaintea momentului „Moartea lebedei” de Saint-Saëns. Potrivită sintagmă! La fel, întrețeserea cu frumoasa voce a mezzosopranei Antonela Bârnat în Barcarola lui Offenbach a fost generatoarea unei clipe de visare, de plutire sonoră.

Felicia Filip
Felicia Filip
Într-o directă declarație de dragoste, artista i-a dedicat liedul „Je te veux” de Erik Satie soțului ei, Cristian Mihăilescu, la celebrarea a douăzeci de ani de căsnicie. Director al Operei Brașov, cunoscutul regizor a prezentat apoi publicului excelentul The Sinners Quartet, compus din soliști ai teatrului liric de la poalele Tâmpei. Deloc „păcătoși”, cum i-ar recomanda numele, Mugurel Oancea, Adrian Mărcan, Gabriel Oană și Attila Török au cântat muzică gospel și negro spirituals, de genul șlagărului „When the saints go marchin’ in”. Mare antren! Secvența oferită de The Sinners a fost mult gustată de public, mai ales că Felicia Filip și-a alăturat glasul, la un moment dat, celor patru performeri.

Baritonul brașovean Adrian Mărcan s-a impus prin acutele sale spectaculoase în cavatina lui Figaro din „Bărbierul din Sevilla” de Rossini, în timp ce tenorul mexican Hector Lopez, solist al Operei Naționale București, a adus autenticitate tălmăcirii ariei „No puede ser” din zarzuela „La tabernera del puerto” de Pablo Sorozabal.

Acolo unde nu a fost asigurat de banda magnetică, acompaniamentul a revenit foarte bunei pianiste Ioana Maxim.

Desigur, proximitatea comemorării nașterii bardului național i-a prilejuit actorului Vlad Rădescu rostiri eminesciene.

Recitalul s-a încheiat cu obișnuitul Brindisi din „Traviata”, la care au participat toți vocaliștii.

Nu în ultimul rând, succesul pretențioasei seri – din cauza alăturării atâtor genuri – s-a datorat și bunei coordonări scenice a Andei Tăbăcaru Hogea, care a asigurat fluența și atracțiozitatea show-ului.

Felicia Filip şi Corina Dumitrescu
Felicia Filip şi
Corina Dumitrescu