București – Cartier de vară – ediția a III-a
(Costin Popa – 16 iulie 2011)
Sub acest generic se desfășoară în perioada 16 iulie – 4 septembrie 2011 un festival... estival, inițiat ca proiect de Comisia pentru Învățământ, Cultură, Culte și Sport a Consiliului General al Municipiului, în parteneriat cu Primăria Capitalei și ArCub. Pe scene special amenajate în Parcurile Herăstrău, Sebastian, Drumul Taberei (fost Moghioroș), Lumea Copiilor, Cișmigiu, bucureștenii se întâlnesc cu teatrul de proză și opera, cu muzica pop, cu teatrul de animație și spectacolul de improvizație Improvisneyland. În diminețile (ora 10) și serile (ora 20) de weekend evoluează în fața unui public divers artiști de la teatrele Mic, Nottara, Ion Creangă, Excelsior, Metropolis, de la Opera Comică pentru Copii, precum și de la Formația Allegria sau Compania Pur Anima.

scenă din spectaciol A revenit cunoscutului ansamblu al Operei Comice pentru Copii – proaspăt reîntors dintr-un nou turneu de succes, de data aceasta la Nürnberg – onoarea de a deschide ediția a III-a a manifestărilor, ca recunoaștere a prolificității și rolului său formator, a atracției pe care o exercită asupra spectatorilor de vârste fragede și nu numai. Într-adevăr, în dimineața deschiderii din Parcul Herăstrău, publicul s-a strâns în număr semnificativ: cei avertizați prin publicitate, fanii Operei Comice – nelipsiți de la niciun spectacol din sediul de la Teatrul Giulești – sau pur și simplu trecători ocazionali care, odată atrași de jocul și cântul de pe scenă, nu s-au mai dezlipit de... „Scufița Roșie”.

Așadar, s-a prezentat recenta premieră de succes a teatrului, un musical autografiat de tânărul și extrem de talentatul Roman Vlad, care și-a făcut debutul componistic tot pe scena Operei Comice cu o versiune excelentă a „Nopții furtunoase” caragialiene, devenită referențială pentru creația autohtonă de gen.

Regia marii artiste care este Stela Popescu – debutantă în această calitate – a mobilizat cântăreții și balerinii trupei, cu rezultanta unui spectacol scânteietor, inventiv, antrenant, și totodată interactiv. Micuții așezați pe jos în fața scenei au fost impulsionați să răspundă întrebărilor delicioase ale cunoscuților eroi ai poveștii, să participe, să se simtă bine într-o atmosferă destinsă, de vară. Așa încât au uitat de canicula ce începea să se aștearnă.

Regizoarea a știut să-i facă pe artiști să joace intens, să danseze (cu sprijinul coregrafei Sorina Tiron), să rostească proza ca niște mari profesioniști. Odată în plus s-a dovedit că, sub o baghetă magică, tinerii interpreți pot ajunge la performanțe notabile într-un spectacol total, desfășurat pe parcursul a numai 50 de minute. Ceea ce se face la Opera Comică merită luat ca exemplu și pentru producțiile teatrelor lirice mari, nu de puține ori închistate într-o preocupare seacă, doar pentru cânt.

Greu de făcut remarci în distribuție! Toți au fost minunați. Îi numesc, ordonând, pe Nicolae Lupu (în rolul... Lupului fioros), Ioana Damian (Mama), Rodica Ocheșeanu (Bunica), Raluca Oprea, Gabriela Daha, Andrei Lazăr, Daniel Filipescu (prietenii Scufiței Roșii) și, nu în ultimul rând, pe interpreta rolului titular, deja cunoscuta Roberta Enișor, copil încă, dar cu mari perspective.

Sub semnătura reputatei scenografe Viorica Petrovici, costumele abundent colorate, decorurile simple ce permit un larg spațiu de joc, au asigurat vivacitatea vizuală a spectacolului.

Sâmbătă 16 iulie, Parcul Herăstrău a răsunat de ritmurile incitante ale lui Roman Vlad, de vocile tinere și calitative. Aplauze și rechemări la rampă! „Scufița Roșie” la Opera Comică pentru Copii este un musical care trebuie văzut, după cum trebuie așteptate cu nerăbdare noile premiere pe care directorul fondator al trupei, Smaranda Oțeanu-Bunea, le pregătește pentru viitoarea stagiune.