Opera Comică pentru Copii, deliciul celor mici
(Costin Popa – 23 octombrie 2012)
S-a deschis stagiunea 2012-13 a unicei scene lirice bucureștene destinate în integralitate celor mai mici ascultători. De-acum, până la sfârșit de iunie, Sala Giulești, superbă și potrivită locație, sediul permanent al Operei Comice pentru Copii, va răsuna de cel puțin 20 de ori pe lună de râsetele, interpelările, aplauzele și cererile de bis ale copiilor. O atmosferă minunată, însuflețitoare, o țintă educativă atinsă, un efort general reușit dedicat inducerii magiei muzicii în sufletele și mințile micuților. Este cuceritor să vezi sala plină ochi, zumzăind de glasuri subțiri, agitate și nerăbdătoare, care se liniștesc ca prin farmec la cuvintele de prezentare ale moderatorilor, muzicologul Smaranda Oțeanu-Bunea, director fondator și reputata soprană Felicia Filip, director artistic, întâmpinată cu aplauze frenetice la simpla anunțare a numelui, ceea ce înseamnă că micuții nu sunt deloc străini de cunoașterea valorilor noastre artistice. Este un ritual care se repetă în fiecare luni și marți, la orele 11 și 13. Pe parcursul celor 60 de minute, cât durează orice spectacol, există o participare activă a copiilor, stimulată de artiști, așa încât din textul show-ului se pun întrebări și din sală se primesc răspunsuri în cor. Dialogul este o condiție de bază în educația modernă și spectacolele Operei Comice pentru Copii îl practică intens.
scenă din spectacol scenă din spectacol scenă din spectacol scenă din spectacol

Stagiunea 2012-13 s-a deschis cu o recentă premieră a teatrului, „Diamantul și gâsca”, musical al excelentului tânăr compozitor Roman Vlad, după povestirea lui Arthur Conan Doyle. Așadar Sherlock Holmes și dr. Watson într-o istorisire binecunoscută. Spectacolul captivează prin îmbinarea muzicii originale cu proza, cu dansul pe melodii scoțiene tradiționale, cu comicul de situație, prin jocul de scenă antrenant și conturul divers al personajelor. De multe ori, eroii principali și balerinii coboară în sală spre deliciul celor mici care, timp de o oră, stau cu sufletul la gură sau aplaudă sacadat. Meritul revine atât mizanscenei semnate de renumita Stela Popescu, la care se adaugă consultanța oferită de regizorul Cristian Mihăilescu, cât și artiștilor. Bucuria vizuală este întregită de costumele și decorurile acestei mari maestre a culorii, care este scenografa Viorica Petrovici. Armonizarea este realmente remarcabilă.

Numesc interpreții principali, toți cântăreți merituoși și actori buni: tenorii Valentin Racoveanu (Sherlock Holmes), Andrei Lazăr (Dr. Watson), baritonul Daniel Filipescu și sopranele Ioana Damian, Raluca Oprea, Oana Șerban. Îi adaug pe actorii Valentino Tiron și Levi Ambruș, ca și pe copiii Roberta Enișor (deja „star” al Operei Comice), Teddy Murg, Bogdan Șerban, Ana Isopescu, Jennifer Dumitrașcu. Nu uit să remarc coregrafia Sorinei Tiron.

Numai până la 30 octombrie mai poate fi văzut spectacolul „Diamantul și gâsca”, apoi – în noiembrie - este programat tot un musical, „Coana Chirița”, pentru ca luna decembrie să aducă prima premieră a noii stagiuni, „Vrăjitoriile lui Dulcamara”, adaptare după populara operă „Elixirul dragostei” de Gaetano Donizetti. De urmărit și mers neapărat! Copii de toate vârstele, părinți și bunici!