Peter Pan a zburat la Opera Comică pentru Copii...
(Costin Popa – 22 februarie 2015)
...pentru premiera cunoscutului opus semnat de compozitorul Laurențiu Profeta, pe libret și versuri de Eugen Rotaru. Așadar, o nouă producție, în ambientul renăscut de câțiva ani al sălii fostului Teatru Giulești, de când a devenit sediul stabil al Operei Comice pentru Copii. Din nou un deliciu pentru cei mici, care au sorbit cu ochii, cu urechile și cu mintea întâmplările de pe scenă.

De data aceasta, s-a reprezentat un titlu popular, bazat pe cartea lui James Matthew Barrie, inepuizabilă sursă pentru montări în cele mai diverse genuri, inclusiv muzicale, în care visele se împletesc cu realitatea, iar simbolurile cu concretul de zi cu zi. Muzica și poezia, declamația și întâmplările hazlii s-au derulat pe parcursul tradiționalelor 60 de minute ale spectacolelor Operei Comice pentru Copii și meritul succesului se împarte între echipa realizatoare și interpreții de pe platou, întrucât orchestra a fost înregistrată pe suport electronic, în adaptarea lui Andrei Kerestely.

Pentru prima oară la Opera Comică pentru Copii, bagheta regizorală a fost încredințată cu curaj tinerei Antoaneta Cojocaru, o creatoare care a înțeles și esențele lucrării, și dezideratele unui spectacol destinat celui mai pretențios public, un auditoriu care trebuie „ținut în mână”, captivat, fără urmă de plictis. Grație ei, grație colaboratorilor – Francesca Cioancă (scenografia), Cătălin Caracaș (coregrafia), Bogdan Sasu (animații video) – reușita a fost notabilă. Cred că între teatru și regizoare s-a creat deja o comuniune îndreptată și către alte colaborări.

Scena este animată, raportul între muzică și părțile vorbite, în general, bine gândit, poate cu anumite lungimi de text în prima parte, până la călătoria eroilor în Țara de Nicăieri. Câteva vedete experimentate ale Operei Comice au fost, desigur, bine alese în distribuția de premieră. Mă gândesc la Raluca Oprea (Peter Pan), Vicențiu Țăranu (Dl Darling), Andrei Lazăr (Crocodilul), cărora li s-au adăugat Oana Șerban (cristalina Wendy), Fang Shuang (Căpitanul Hook), Mirela Dumitrescu (supusă unor țesături vocale prea acute în rolul Dnei Darling), Eliza Lassel (jucăușa Cățelușă Nana), Plamena Angelova (John), Cătălina Antal (Michael), Jennifer Dumitrașcu (Zâna), alături de Copiii din Țara de Nicăieri și Ștefan Schuller (Povestitorul, poate prea „serios”).

Remarcile speciale merg către excelentul tenor Andrei Lazăr, solist al Operei Naționale București, către Fang Shuang, cei doi alcătuind un cuplu de un comic irezistibil în confruntările directe ale personajelor lor. Au ridicat copiii în picioare, de la care au primit încurajări „ca pe stadion”. Nu-i vorbă că și scenografa i-a îmbrăcat în costume ingenioase și inedite, de tot hazul.

Poate că mai este loc de ameliorări... în urmărirea cu spoturi prin sală a eroilor care vin printre micuții din sală, în înșiruirea naivă a protretelor mamelor care își vor regăsi copiii sosiți din Țara de Nicăieri...

Spectacolul funcționează fluent, atrage și este „sold-out” pentru multă vreme. Așa încât Opera Comică pentru Copii a programat reprezentații suplimentare la cererea insistentă a publicului.
Zbor plăcut în continuare, Peter!