S-au decernat Premiile Forumului Muzical Român pe anul 2016
(Costin Popa – 8 decembrie 2016)

În preajma Zilei Naționale a României, Forumul Muzical Român a organizat cea de-a XVI-a festivitate de decernare a distincțiilor pe care le acordă anual unor personalități din lumea artei sunetelor. Premierea a devenit tradițională și a onorat, în timp, performeri – soliști și dirijori – din cele mai diverse genuri muzicale, ansambluri orchestrale, corale și de balet, compozitori, regizori, scenografi, coregrafi, dar și muzicologi, manageri, publiciști, jurnaliști de Radio și Televiziune. Nume precum Cristian Mandeal, Ruxandra Donose, Ion Marin, Corul Național de Cameră „Madrigal-Marin Constantin”, Voicu Enăchescu, Viorel Cosma, Dan Dediu, Ionel Pantea, Luminița Constantinescu, Ilinca Dumitrescu, Teodor Ilincăi, Baletul Operei Comice pentru Copii etc. figurează pe panoplia de onoare a premianților.

Anul acesta, festivitatea a avut loc la Teatrul Stela Popescu din București, în Sala Mare a Palatului Național al Copiilor și a fost prefațată de muzicologul Smaranda Oțeanu-Bunea, președintele Forumului Muzical Român.

Distincțiile anului 2016 au fost Premii de Excelență pentru Întreaga Activitate, In Honoris și au fost decernate:
• balerinei și coregrafei ILEANA ILIESCU
• sopranei și profesoarei universitare dr. SILVIA VOINEA
• tenorului FLORIN DIACONESCU
• sopranei DANIELA VLĂDESCU, directorul general al Teatrului Național de Operă și Balet Oleg Danovski din Constanța
• dirijorului CRISTIAN BRÂNCUȘI
• fagotistului VASILE MACOVEI
• muzicologului prof. univ. dr., dr. HC GRIGORE CONSTANTINESCU
• muzicologului DANIELA CARAMAN FOTEA
• muzicologului și teleastului IVONA CRISTESCU
• solistei de muzică ușoară ILEANA ȘIPOTEANU
• directorului general al Palatului Național al Copiilor, RADU ANGHEL VASILESCU
• directorului general al Casei de Cultură a Sindicatelor din Constanța GHEORGHE UNGUREANU
• directorului general al Filarmonicii de Stat Sibiu, prof. IOAN BOJIN
• expertului PR ALEXANDRA MIRCEA
• profesorului dr. ALEXANDRU BĂDULESCU, Ploiești

„România – țară magică”, premieră a Teatrului Stela Popescu

Sala Alexandra Trianti

Festivitatea decernării premiilor a fost urmată de o nouă producție a teatrului ce poartă numele marii actrițe de revistă Stela Popescu. Entitate publică de cultură, instituția se află sub egida Consiliului General al Municipiului București și are ca director-fondator pe muzicologul Smaranda Oțeanu-Bunea. Profilul teatrului stă înscris pe generic – „Balet și muzică pentru copii și tineret”.

Pe afișul dimineții festive a figurat feeria folclorică „România – țară magică”, dedicată Zilei noastre naționale, la prima prezentare în țară, după recentul succes la cea de-a XIV-a ediție a Festivalului și Concursului Internațional „Vienna Stars 2016” când a obținut Trofeul – Grand Prix între cei 25 de participanți din Rusia, Polonia, Ucraina, Armenia, Belarus. A fost a treia distincție internațională primită de Teatrul Stela Popescu în numai o jumătate de an de activitate.

La Sala Mare a Palatului Național al Copiilor, în fața unei asistențe formate din 750 de copii, adolescenți, educatori, profesori și părinți, toți entuziaști, feeria de pe scenă a stârnit aplauze spontane și ovații prelungi, consistente. Totul s-a desfășurat într-o atmosferă însuflețitoare, pe care cei prezenți n-o vor uita ușor.

Spectacolul „România – țară magică” a pornit de la cunoscuta povestire „Prâslea cel voinic și merele de aur” de Petre Ispirescu, rostită de prezentatori, ale cărei secțiuni s-au împletit cu dansurile etno și cântecele populare, interpretate cu autenticitate de excelenții balerini ai Teatrului Stela Popescu, de apreciații artiști lirici Gabriela Daha și Andreea Blidariu (soprane), Andrei Lazăr (tenor), Daniel Filipescu și Stefan Popov (baritoni), alături de Roberta, Bogdan, Jennifer. Dintre multele dansuri care au ridicat sala în picioare, s-au remarcat „Călușarii” (imaginat de Florian Teodorescu din Caracal, renumit artizan al popularului joc), „Ciocârlia”, „Sârba lui Mihai”, „Bătuta moldovenească” (coregrafia Ștefan Soare, respectiv Vali Roșca). Regia dinamicei producții a fost semnată de Cătălin Voineag.

În aplauzele ritmate ale publicului, la final, pe scenă a apărut chiar Stela Popescu, în chip de mult-așteptată și iubită vedetă a spectacolului, interpretă plină de farmec a cunoscutei melodii „Trandafir de la Moldova”, cântată în compania tuturor vocaliștilor și însoțită de glasurile celor din sală.

Dimineața Premiilor Forumului Muzical Român, dimineața noii producții a Teatrului Stela Popescu a îmbinat recompensarea excelenței profesionale cu spiritul educațional pe care instituția bucureșteană îl promovează constant.

Grand Prix Vienna
Grand Prix Vienna
Trupa TSP la Viena
Trupa TSP la Viena
Premianți ai FMR
Premianți ai FMR
Andreea Blidariu, Daniel Filipescu, Gabriela Daha, Andrei Lazăr
Andreea Blidariu, Daniel Filipescu,
Gabriela Daha, Andrei Lazăr
Călușarii
Călușarii
Stela Popescu și performerii
Stela Popescu și
performerii

În programul stagiunii 2016-17 figurează în continuare alte titluri atractive pentru copii și tineret, precum spectacolul extraordinar „Stela și prietenii ei”, musicalul „Chirița în Iași”, baletele „Harap Alb” și „Șeherazada”, operele „O scrisoare pierdută” de Dan Dediu și „Luna” de Carl Orff, Gala „Competiția șlagărelor, competiția vedetelor” etc... toate în reducții de o oră, special concepute pentru cei mici.