PREMIERĂ LA TEATRUL MUZICAL AMBASADORII,
MUSICALUL „ÎNȘIR-TE, MĂRGĂRITE!”

(Costin Popa – 20 februarie 2020)
afis N-am fost demult la un spectacol dedicat celor mici și foarte mici. Uitasem exploziile de strigăte subțiri la auzul celor trei gonguri. O minune! Am regăsit-o recent în Sala Mare a Palatului Național al Copiilor, la spectacolul-premieră cu musicalul „Înșir-te, mărgărite!” de Roman Vlad, prezentat de cea mai nouă instituție lirică a Bucureștilor și probabil a țării, Teatrul Muzical Ambasadorii. Auditoriumul larg era plin de pici între 3 și 6 ani, îmbujorați de emoție, veniți direct de la „grădi” în compania educatorilor sau părinților. Ce atmosferă! Ce bucurie! Ce interacțiune cu cântăreții și actorii din scenă! Mi-am amintit de propriile mele prime contacte cu muzica, petrecute acum aproape șapte decenii în același mod.

I-am urmărit acum pe cei din sală. Au stat smirnă, fără rumoare, fascinați, au dat răspunsuri la întrebările venite din scenă, au aplaudat, au ovaționat entuziaști. Privind la rece, funcția educativă a Teatrului Muzical Ambasadorii se împlinise. Mulți copii se rugau de însoțitorii lor să-i mai aducă.

În nici un an de la înființare, teatrul subordonat Ministerului Culturii și fondat de muzicologul Smaranda Oțeanu-Bunea a colectat deja distincții. Este marele câștigător al World Cup for Folklore, Veliko Târnovo, al Premiului de Excelență în Artă, Nürnberg, al Trofeului Internațional la Children's Festival, New Delhi. O lansare cu rapidă și intensă recunoaștere internațională.

Oare de ce noua premieră „Înșir-te, mărgărite!” a cucerit spontan publicul cel mai necruțător? Pentru că, grație regiei lui Dan Tudor și coregrafiei lui Alis Gheorghe, este animată, vie, colorată, cu adresări directe pline de voie bună și antren general, cu muzică scrisă atractiv de compozitorul Roman Vlad, cunoscut autor de musicaluri al cărui debut cu „O noapte furtunoasă” după Caragiale a făcut epocă, urmat fiind de „Coana Chirița”, „Domnul Goe”, „Aladin”, „Piatra din casă” ș.a.

„Înșir-te, mărgărite!” este o adaptare în versuri făcută de libretista Ivona Cristescu după basmul feeric de Victor Eftimiu, în scenografia renumitei creatoare Viorica Petrovici. Fundalul scenei, reprezentând sala de bal a castelului suveranului, are o cromatică de artă, mozaicată, costumele sunt simbolice și variat desenate, de la cele înfoiate ale lui Alb-Împărat și Împărătesei la cele în culori vesele ale domnițelor gata de măritat, de la straiele pline de... bancnote și săculeți cu arginți ale Banului Pungă sau de țepi ale lui Buzdugan (pretendenți la mâna Mirandei) la cel sugestiv al altui pețitor, Apă Dulce și cele alambicate ale Zmeului și mamei lui, Vrăjitoarea, pe nuanțe de negru, respectiv roșu aprins.

Pentru ansamblul de dansatori, Viorica Petrovici a ales costume de salon medieval, dar și de inspirație populară, pentru că și muzica reamintește „Ciocârlia”, „Se învârte roata…” sau alte melosuri în care motivele sunt expuse la fluier.

Personajele, la care îi adaug pe Milena, Sorina, Murgilă, Banul Spadă, Țară Bună și Lixandru (eternul Făt-Frumos), au fost interpretate de membrii Grupului Vocal „Ludovic Spiess”, foarte talentații Silviu Mihăilă (bariton, Împăratul Alb), Andreea Blidariu (soprană, Împărăteasa), muzicala Jennifer Dumitrașcu (Domnița Sorina), luminosul Bogdan Șerban (Lixandru), alături de Sergiu Neamțu, Octavian Ene, Camelia Cuzub, Ioana Andrinoiu, Natalia Dragomir. Toți, delicioși cântăreți-actori.

Corpul de balet al Teatrului Muzical Ambasadorii a contribuit la frenetica atmosfera generală.

Spectacolele continuă, lunea și marțea la 10,30, până în a doua decadă a lunii martie și îi așteaptă atât pe cei mici, cât și pe toți cei care vor să-și amintească preț de o oră numai, de lumea fermecătoare a copilăriei. Le va folosi. De văzut neapărat!

Copyright: INP – cIMeC 2020