MAGDALENA TARA
(Daniela Caraman Fotea, 31 ianuarie 2013)
...este surpriza muzicală a finalului de an 2012. Realizator cu frumoasă carte de vizită profesională, pot spune cu renume, al emisiunilor postului Radio România Cultural. Cu ieșire în undă – nu întâmplător, pe spațiile matinalelor de weekend. Oferind informații utile, trebuitorare, în varii domenii, înveșmântate în limbaj potrivit unor zile de relaxare. Altfel spus, cunoștințe, învățătură, fapt inedit, prezentate pe înțelesul tuturor.

Ceea ce m-a cucerit în aceste emisiuni este și selecția muzicală. Ea cantonează în genuri diferite cu evidențierea valorii domeniilor alese. Preferate fiind cele numite „clasice”, dar, important: fiecare generație își poate întâlni în cuprinsul programelor, favoritele. Poate vă întrebați ce surpriză în cele spuse de mine până acum? Asemenea emisiuni se mai întâlnesc...

A fost doar o introducere cu accent pe selecția muzicală, repet, canalizată cu dedicație și bun gust. Aplecarea către Euterpe a Magdalenei Tara s-a concretizat la final de an trecut într-un CD, un compact disc a cărui protagonistă este însăși Magdalena Tara. Se numește VREAU SĂ ZBOR, cuprinde 11 piese, cea de pe generic, prima din program fiind semnată de Adrian Ordean, celelalte aparținând Magdalenei, muzică și versuri, ca și interpretarea solistică. Un program delectant! Descoper o voce caldă cu timbru mângâietor, spre grav, având culori sonore măiestru stăpânite.

În urmă cu ceva ani, când kitsch-ul, produsele de duzină nu acaparaseră show-bizz-ul, ar fi fost vârf de top! Timpul nu este pierdut, pentru că, iată, ascultătorii celui duminical realizat de cunoscutul radiofonist Titus Andrei, au reacționat la audiția noii apariții în eter, mai mult decât spectaculos, prin adeziunea exprimată. Nu s-au înșelat! Dacă o singură piesă a determinat reacții pozitive, parcurgerea întregului program discografic nu poate fi decât un prilej de bucurii sonore. Chiar este. Compozițiile Magdalenei Tara cultivă melodismul, poetica ei este emoționantă – iubirea fiind epicentrul ideilor. Am întâlnit încredere în frumos și îndemnuri la meditație. Reascult piesele: Te aștept de-o viață și încă o zi, Prea multe vorbe, Acum e șansa ta, Dragoste și foc, Amintiri de o viață, Un pariu cu viața ș.a. Mă feresc de opțiunea pe un singur titlu. Câștigul în emoție se obține prin ascultarea întregului. Vi-l recomand pentru a vă bucura de o voce proaspătă, muzicală, o interpretare sensibilă dar și temperamentală, de o muzică pe care știința orchestrală a lui Adrian Ordean, autorul hit-urilor grupului Compact și virtuoz chitarist, o oferă în ambianța sunetului modern.

Surpriza Magdalena Tara pusă în pagină discografică de casa ODS se cere reînnoită, iar CD-ul, un loc aparte, printre suratele păstrate la-ndemână, aproape.