Frumoasele Operei Comice
(Daniela Caraman Fotea, 16 aprilie 2013)
După Cenșăreasa, Rosina, Scufița Roșie, Norina și... Stela Popescu... a venit rândul Aurorei (Andreea Soare), prințesa adormită de vrăjitoarea cea rea pentru 100 de ani, până când Prințul – Făt Frumos îi va reda viața împodobită cu iubirea lui.

Povestea, știută de generații fără număr, este mereu dorită, căutată de copiii care o ascultă fermecați și participativi, indiferent de haina prezentării. Opera Comică, teatrul lor de suflet, creația solară a Smarandei Oțeanu Bunea, o pune în pagină ca pe o feerie coregrafică. Este premiera de lună aprilie cu record de spectacole – 11! Evident cu săli pline. La cea din 15, i-am văzut pe cei de vârsta grădiniței. N-au mișcat timp de aproape o oră (nu socotesc salvele de aplauze...). De ce? Subiectul este unul de top peren, montarea, ademenitoare: decorul Vioricăi Petrovici are o spațialitate de-adreptul palatină. Costumele aduc în scenă culorile potrivite (Zâna primăverii – verdele crud, a Verii – roșul solar, Zâna Liliac – lila-ul.) Numărul lor, trio-ul (Alice Bîrjovanu, Claudia Jagăr, Sabina Chirilă), are farmec al desenului coregrafic și realizare cizelată. Coregrafia și regia – Mihai Babușca, asistent, maestru de balet – Cătălin Caracas. Vrăjitoarea (Robert Ștefan/ travesti), în obligatoriul negru, are atribuită, în înfruntarea cu Prințul (Daniel Manea), o partitură dansantă de asemenea virtuoză. Împrejurul eroilor principali, între care, Regele își găsește interpretul ideal, eficient, în Valentino Tiron (talent special al dialogării cu sala, cu feed-back la orice intervenție), ansamblul de balet al Operei Comice, construiește un demers viu, adeseori spectaculos (am remarcat arabescurile-priză, cu partener ale balerinelor; la cele penché din celebrul vals, aș fi dorit însă o sincronizare între protagoniste).

Superba muzică ceaikovskiană extrasă din celebrul balet FRUMOASA DIN PĂDUREA ADORMITĂ, învăluie în vrajă de sunet, irezistibilă (ilustrator inspirat – Alexandru Istrate), un parcurs coregrafic având impact și la cei mai mici dintre spectatorii care, iată, primesc cu bunăvoință și disciplină, MAREA MUZICĂ.