SUNETUL hăruit al MUZICII la Opera Comică pentru Copii
(Daniela Caraman Fotea, 19 iunie 2013)
The Sound of Music, celebra partitură a lui Rodgers, a rămas pentru mine, chiar după bune decenii, reperul unei simple dar emoționante povești de iubire înveșmântată în melodii nemuritoare.

Adaptată sub titlul MARIA, a fost aleasă drept premieră de iunie, la ideea Smarandei Oțeanu Bunea, directoarea teatrului. Inspirată: luna aparține copiilor, începând cu ziua aniversară, până la dorita vacanță. Și ce putea fi mai potrivit decât un spectacol cu copii, pentru copii! Acțiunea se țese în jurul celor șapte odrasle ale căpitanului von Trapp, orfani de mamă, dar mângâiați – după experiențe traumatizante (12 guvernante!), de veselia, bunătatea și neprihănirea unei tinere venită de la mânăstire – Maria, pentru care iubirea aproapelui este rațiunea vieții.

Echipa spectacolului prezintă un grup de copii pregătiți cu dăruită pricepere de Brenda Petre: Evelina Gheorghe, Carla Oncescu, Ștefania Bratovici, Luca Marinescu, Jennyfer Dumitrașcu, Luca Petre, Ana Manarcescu. Mezina este înzestrată cu o mobilitate, o plastică, parcă anume destinate scenei. Copiii au fost excelenți. Micile lor stângăcii au găsit comunicarea cea mai directă cu cei de vârsta lor.

Spectacolul la care am asistat a avut și o ...mascotă! Un bebeluș de 4-5 luni! Nici el, nici publicul prichindeilor din sală (cu vârstă până în zece ani), nu au... suflat, timp de o oră, „cuceriți” de acțiunea și muzica (ilustrație – Achi), onorate prin atenție, disciplină și reacțiile cele mai potrivite în momentele cuvenite: aplauze puternice, marcarea ritmului – desigur tot prin aplauze, la dansuri.

Oana Șerban – Maria a condus (și) desfășurarea melodică, spumoasă, cu profesionalism și înțelegerea creativă a rolului. Dialogurile ei cu grupul de copii au impus ritm, culoare, oferind bucurie sonoră. Sidonia Nica, stareța, cu ținută și glas perfect mlădiate partiturii actoricești și vocale, Valentin Racoveanu, căpitanul, credibil, cu farmec, Gabriela Daha, baroana, Valentino Tiron, de fapt, întreaga distribuție mi-au păstrat încrederea într-o partitură pe care (împreună cu generații întregi), o consider un evergreen al musical-ului. Binevenit în repertoriul Operei Comice pentru Copii.