STELA POPESCU 80
(Daniela Caraman Fotea – 23 decembrie 2015)

INCREDIBIL! Exclamația s-a născut spontan, aflând vârsta împlinită de Stela pe 21 decembrie... Într-un fel, nu e de mirare. Stela este un izvor de energie (evident, pozitivă): azi e pe ecranele televiziunilor noastre, mâine în turneu, pe meridiane dintre cele îndepărtate. Și tot așa. Este posibil, pentru că, Stela, un unicat, poate interpreta orice rol; de teatru, în indiferent ce registru – comic ori dramatic, de scheciuri nu mai vorbesc. Cântă, e simpatică și în reclame. Publicul ei nu cunoaște frontiere de instruire, de cultură, mai ales, de vârstă.

Am văzut săli pline de preșcolari, elevi, adolescenți, care urmăreau cu interes și participare musical-urile în care a fost solicitată de doamna Smaranda Oțeanu Bunea (multe). În „Scufița roșie”, un prichindel din sală îi striga: vezi că lupul se ascunde după copac... În acea montare, Stela semna și regia (altă idee a Doamnei Oțeanu Bunea); și în acea ipostază a avut soluții ingenioase.

ANIVERSAREA s-a desfășurat sub auspicii dintre cele de invidiat: un spectacol găzduit de Palatul Național al Copiilor, Uniunea Criticilor Muzicali, Forum-ul Muzical Român. Evident nu este nevoie să o mai nominalizez pe cea cu inițiativa.

Și-au dat concursul: Vicenţiu Ţăranu, Dani Filipescu, Gabriela Daha, Oana Şerban, Andrei Lazăr, Mirela. Copiii: ROBERTA, BOGDAN, JENNIFER, cei pe care Stela i-a avut alături în numeroase spectacole despre care citim în cartea-document „File de poveste – Un chilimbar în soare”; 10 ani de istorie a teatrului muzical pentru copii (și nu numai).

Pe Stela, și publicul și partenerii de scenă o prețuiesc; îi oferă feed-back pe moment, atmofera din sală devine prietenoasă, cu emoții încinse, se cere reînnoită. De aceea, s-a optat și pentru o secvență construită pe osatura de turneu: așadar, alături de cei cu care Stela cutreieră țara și globul: Mirabela Dauer, Maria Dragomiroiu, Sanda Ladoși, Adrian Enache. Ce aplauze a luat și Alexandru Arșinel!

A fost așa, ca într-o familie; una mare, căreia i s-a alăturat și publicul. Și pentru că dintr-o asemenea ambianță, nu puteau lipsi copiii, Trupa AS de la PALATUL COPIILOR – condusă de AURA şi MONA GHICA, grup finalist în competiţia „ROMÂNII DANSEAZĂ”, a atins performanțe prin dansul, prin costumele lor, ambele extraordinare. A fost o muzică aparte, de la Vivaldi la... techo (!), bine plasată în momentele dramaturgiei, marcând aparițiile Stelei, ca întotdeauna, o întruchipare a FIRESCULUI.

Din nou, s-a demonstrat: Stela are cam tot ce-și dorește un slujitor al scenei: aplauze, prețuire, bis-uri (cât de multe posibil). Stela are carismă în perpetuu! Un singur lucru, cred i s-ar mai cuveni: un teatru, cu target anume pentru tinerime – care să-i poarte numele. Ce val uriaș de simpatie ar dobândi cei care ar oficializa această binecuvenită răsplată și pentru vârsta, 80 (!) împlinită pe 21 decembrie.

LA MULȚI ANI STELA POPESCU!