Mereu...TORNERO!
(Daniela Caraman Fotea, 19 ianuarie 2007)
Ne apropiem de week-end, gîndul se îndreaptă și către divertisment. Care, din totdeauna derulează o istorie bine definită, agrementată cu desfășurări spectaculoase, ornamentînd existența a milioane de fani. Tot felul de personaje apar și dispar, generează mode, pentru care singura constantă este... schimbarea operată în artistic dar și în viețile protagoniștilor. Condiția fără de care nu se poate reuși este iscusința manageriatului în show bizz. Și bineînțeles obligatorie fiind existența într-un context, acceptat cu garanția respectării regulilor jocului, ale pieței. Asta a lipsit vreme îndelungată artistului român. Cu mîhnire mă gîndeam, o fac și acum, la stocul de creativitate acumulat la noi în decenii. Muzica lui Bogardo, ca să dau doar un exemplu, șlagărele fără număr create în muzica ușoară românească – multe măcar egale valoric cu cele lansate în Festivalul de la San Remo, de pildă. O recunoștea și Horia Moculescu. Transformate, cele românești în evergreen-uri, dar fără identitate internațională.

Ușor, ușor busola succesului începe să arate însă și meridianul românesc. Mai întîi grație românilor stabiliți peste hotare, citez în context reușitele fraților Romcescu – Adrian și Mircea, pe piața daneză, a Euroviziunii. Se consemnează acum startul agresiv în show-bizz-ul internațional al tînărului Mihai Trăistariu. Simpatic, plăcut vederii, bonom și sincer, altfel spus cu charismă, voce specială ca ambitus, timbru personal și multă căldură în interpretarte. A și prins un canal liber. Vocile foarte înalte, mereu prețuite, cum era un AL Bano pe timpuri, sunt rare, dacă nu chiar lipsesc din actualitatea pop.

Lansat în atenția internațională prin concursul Euroviziunii, ulterior cu un PR insistent și iată eficient, solistul a ajuns foarte rapid să culeagă lauri artistici și... valutari. Pe 20 ianuarie, Mihai Traistariu este invitat in Germania, la Hamburg unde i se va înmîna titlul de cea mai buna voce masculină de la Eurovision 2006; este de asemenea considerat cea mai bună voce masculină și din toate edițiile Eurovizion de pînă acum: au fost 51!!

Piesa interpretată anul trecut în acel concurs – Tornero este titlul ei, a ocupat un onorant loc 18 în clasamentul creațiilor prezentate la cele 51 de ediții, și au fost 2500 de melodii! Medalia ce i se va înmîna este ca atare a treia distincție pentru simpatizatul român. Care, nu se va opri aici pentru că, nu-i așa, cîntă pe toate posturile de radio și de televiziune: Tornero! Așa să fie, pe drumul succesului.

Copyright: cIMeC – Institutul de Memorie Culturală, 2007