AMINTIRI DIN COPILĂRIE
(Daniela Caraman Fotea, ianuarie 2006)
Am mers deunăzi la Teatrul muzical dedicat celor mici – OPERA COMICĂ pentru COPII, care prezenta simpatica punere în scenă a poveștii lui Ion Creangă, FATA MOȘULUI ȘI FATA BABEI. Nemărturisită, era și ideea unui popas în universul inocenței. Dorință împlinită: sala plină ochi de mărunței, trepida în așteptarea spectacolului. Aveau povestea în... „programă” (!); știind că exista și un balet pe temă (PR-ul Operei funcționează eficient), educatoarele au adus grupele mari și mici să-l vadă.

Ca de obicei, în sală erau prezenți și invitați de prestigiu: maestrul Doru Popovici, reprezentanți ai Institutului Cultural Român (Opera Comică este un proiect-mănușe și pentru mediatizări internaționale). În Work Shop – directoarea ansamblului, Smaranda Oțeanu Bunea și Sorina Goia, reputat realizator de Radio: dialogurile cu micii spectatori pe teme muzicale au spontaneitate și candoare.

Acțiunea este anticipată de actorii Sorina și Valentino Tiron (cel din urmă nu-și dezminte irezistibilul har comic); copii știu despre ce este vorba și reacționează fermecător la provocările nostime ale povestitorilor. Față de premieră, spectacolul s-a „așezat”. Are fluență în ritm, culoare, „prinde”. Regia și coregrafia semnate de Mihai Babușka, excelente! Acțiunea scenică se derulează pe banda sonoră realizată de Alexandru Istrate cu virtuți care depășesc stricta ilustrație: demersul muzical are creativitatea și logica unei partituri: citatele din lucrări enesciene aduc o emoție aparte (aș menționa numele lui Enescu în contextul prezentării; confortul audiției favorizează receptivitatea posibililor viitori melomani față de compozitorul național). Echipa de balerini (aleși din efectivul Operei Naționale) este virtuoză: Oana Popescu – fata moșului, Florentina Răducu – baba, Bianca Fota – Sf. Duminică, Oana Bădănoiu triplu rol de compoziție – moșul, cățelul, fîntîna, Cătălin Caracaș (savuros travesti – fata babei), farmecă prichindeii: ei ascultă și urmăresc atent spectacolul, cu interes, disciplină, cumințenie și validează astfel, fără tăgadă, reușita ideii.

M-am bucurat alături de ei așteptînd, evident cu bucurie, apropiatele premiere ale Operei Comice pentru Copii: FIGARO de Paisielo, PIATRA DIN CASĂ – musical, PYGMALION – balet de buzunar.

Copyright: cIMeC – Institutul de Memorie Culturală, 2006