Avanpremieră Melos
(Daniela Caraman Fotea, 12 mai 2007)
În curînd la dispoziția muzicienilor profesioniști, dar și a melomanilor, un nou număr al revistei Melos. Și de această dată, o ediție de colecție: sumar mai atrăgător ca niciodată pe care îl răsfoim împreună, grație gestului colegial, oportunității oferită de redactorul șef, dl. Costin Popa.

După editorialul ca întotdeauna alături de canoane al Directoarei revistei, d-na Smaranda Oțeanu Bunea, aflați: numele laureaților 2007, cu ordinul Uniunii ziariștilor profesionști, clasa I-a, aur. Cap de listă echipa Melos și a Radioului; despre turneul la Viena al Operei Comice pentru Copii, prilejuite de cei 10 ani de existență ai postului Radio România Muzical „George Enescu”, concluzii, promisiuni de viitor. Festivalul „București, oraș al muzicii”, inițiat sub aceeași egidă, analizat concert de concert.

Sub foc încrucișat, Opera Națională din București: splendoare și abjecție, sau agonie și extaz: altfel spus cronici despre noua montare a „Trubadurului” verdian și premiera baletului „Corsarul” de Adam. Apoi, comentarii despre evoluția delectantă a Ruxandrei Donose în „Cenușăreasa” de Rossini, adusă și pe scena lirică românească după cele 16 și respectiv 17 reprezentații din 2005 și 2007 ale rolului, în internațional.

Cu o analiză ”...chirurgicală”, cronica la spectacolul „Broadway. București” de la Operetă, însoțită și de un interviu cu noul director al teatrului. La aniversarea a 60 de ani de existență ai Filarmonicii „Banatul” din Timișoara, desfășurată cu fast și profesionalitate, așa ca în Banat, melomanul află tot ce dorește, ce trebuie să știe despre și aici noul director general, Dl. Ioan Coriolan Gîrboni.

Detalii din agenda lui Roberto Alagna, a Siminei Ivan, despre noi cărți de muzicologie prezentate de Viorel Cosma, el însuși personaj de „laudatio”, la încheierea editării celor 9 volume din Lexiconul Muzicienilor din România. În actualitate, recent încheiatul Festival și Concurs de Interpretare a Liedului „Ionel Perlea” de la Slobozia. Și multe, multe altele.

M-am gîndit să împrumut de la poetul și publicistul George Stanca un îndemn și pentru noua ediție Melos: „Citiți, citiți citiți, pînă...adormiți; și cînd vă treziți, din nou să citiți”.

Copyright: cIMeC – Institutul de Memorie Culturală, 2007