Estivala copiilor
(Daniela Caraman Fotea, 15 august 2007)
Îmi lipseau spectacolele Operei Comice pentru Copii, oază de puritate și muzică aleasă! Cu două prezentări ale unuia dintre spectacolele de portofoliu – baletul de buzunar Pygmalion, regia și coregrafia Mihai Babușka, aveau să „răsfețe” un public aflat la... antipozi: Coreea de Sud, o lume la... capătul lumii (cum sună titlul unei delectante cărți de călătorie semnată de directoarea și fondatoarea mini-teatrului muzical al celor mici, D-na Smaranda Oțeanu Bunea), unde s-a onorat invitația la Keochang International Festival, ediția a 19-a, 27 iulie – 15 august 2007.

Este o performanță și pentru că rareori o formație românească ajunge pe asemenea meridian, într-o manifestare considerată drept una din cele mai importante ale lumii, în sfera teatrului liric și clasic pe națiuni, atît datorită afluxului de public (1,5 – 2 milioane de spectatori pe ediție – notează publicitatea), cît și a diversității și performanțelor formațiilor artistice (anul acesta venite din Germania, Japonia, Rusia, Filipine, Suedia, Belarus, Ukraina). Și nu e de loc puțin lucru să vezi drapelul României pe toți stîlpii de electricitate care flanchează străzile orașului, pe autostrăzile învecinate, pe imense baloane publicitare...

La Teatrul Wincheon – cu o capacitate de 500 de locuri (dar public la fiecare reprezentație românească de cca. 1000 de participanți – asta da, bucurie pentru artiști dar și pecuniară pentru organizatori!), a fost un succes remarcabil.

„Eroii” au fost Bianca Fota și Cătălin Caracaș, Vincențiu Popescu, Mircea Ioniță, Oana Bădănoiu, Florentina Răducu, Bianca Stoicheciu, Georgiana Stroie, Daniel Filipescu, Sorina Tiron.

Sorina Goia, distins realizator de emisiuni al Societății Române de Radiodifuziune și Yvona Cristescu – Televiziunea publică, au transmis și realizat reportaje grăitoare, semnificative, la concurență cu cele 74 de posturi de televiziune și presă coreeană, care s-au întrecut în elogii la adresa românilor. Nu e de mirare: spectacolele Operei Comice se bucură la această oră de acceptul celei mai greu de cucerit (și păstrat) categorii de public: copiii – sinceri, necruțători în reacții, emoționanți în entuziasmul lor.

I-am văzut duminică 12 august, seara, la Parcul Herăstrău, în incinta cinematografului care le este destinat: mirific loc! Înconjurat de vegetație generoasă, cu o mini scenă – așa ca într-un teatru de păpuși, atmosferă... idilică. Răcoare!!! După două gale destinate valsului, alte două spectacole cu titlul generic De la Papgeno la Figaro, au adunat copii parcului (Smaranda cea mică și sora ei de numai 2 luni și jumătate!), părinți (Oltea cea... culturală, o familie libaneză), bunici... căței! Participare spontană, pentru bucuria de a asculta sonoritatea muzicii clasice tălmăcită atrăgător, prezentată isteț, cu umor, de Vicențiu Tăranu, Ion Dimieru, Valentin Racoveanu, Daniel Filipescu, Cristina Eremia, Sidonia Nica, Sorina și Valentin Tiron, alias personaje celebre din Flautul fermecat, Nunta lui Figaro, Don Giovanni, Directorul de teatru de Mozart. Am apreciat mult și prezența lui Spiridon din O noapte furtunoasă de Paul Constantinescu. Nu se dezmint respectul și grija Smarandei Oțeanu Bunea față de muzica românească.

Opera Comică pentru Copii, este o subtilă pledoarie pentru spiritualitatea muzicii.

Copyright: cIMeC – Institutul de Memorie Culturală, 2007