SAVOY – formație de... colecție
(Daniela Caraman Fotea, 19 martie 2009)
Pentru că aveau nevoie de un nume (cu impact), și-au zis Savoy, în urma unui spectacol susținut pe renumita scenă a teatrului de revistă bucureștean (1969). Debutaseră însă cu patru ani mai devreme sub patronimul Stelele 23. Aveau să fie doar... cinci!

Memorându-le cariera, pot spune că Savoy a fost (și a rămas) pseudonimul lui MARIAN NISTOR – sufletul, creierul grupului, creatorul unei istorii legată nu doar de pop-ul românesc ci și de vocaliștii genului. În turneele cu număr imposibil de cuantificat, au evoluat alături de toate VEDETELE timpului. Angela Similea și Mirabela Dauer sunt două nume semnificative.

Demersul trupei nu era un background obișnuit: grupul și invitatul acestuia își completau reciproc personalitățile, Nistor însuși aflându-se adeseori în prim plan – prin voce, chitară, improvizații și iscusite ritornele la nai. Show-ul era complex, plin de neprevăzut, culoare, emoție. INEDITUL a fost dintotdeauna logo-ul trupei. Și ecoul popularității era aparte! La Chișinău (începutul anilor ’90), fără afișaj stradal ori acoperire mediatică, sala mare a Palatului cultural (peste 1000 de locuri) era plină! Sute de fani așteptau afară, dorind măcar să-și vadă idolii...

De o neobișnuită creativitate, Marian Nistor s-a sprijinit, fără abatere, pe două atu-uri: cântecul popular (prelucrat inconfundabil prin manieră, sound specific) și versurile pieselor – alese din marea poezie națională clasică și contemporană, transpusă muzical cu har și respect, în șlagăre devenite evergreens.

Cu titlul primului lor disc în minte, pot spune că Marian Nistor & Savoy au lăsat o ISCĂLITURĂ DE LUMINĂ în muzica românească.