Grigore CONSTANTINESCU, muzicolog Cronica muzicalĂ on-line     HOME
Alina Cojocaru și baletul Operei, un mare success în Spania
(Grigore Constantinescu – 14 martie 2008)
Săptămâna trecută, Compania de balet a Operei Naționale București a întreprins un turneu de răsunet excepțional în Spania. Având drept protagoniști două vedete ale baletului contemporan, Alina Cojocaru și Johan Kobborg, artiștii români au prezentat trei spectacole cu noua versiune a baletului „Giselle” semnată regizoral de Mihai Babușka, cu scenografia Adrianei Urmuzescu, începând din 7 martie, la „Teatro de Madrid”. În compania interpreților noștri – soliștii Laura Blică Toader, Virgil Ciocoiu, Bianca Fota și Adina Tudor, Oana Popescu și Vlad Toader, Antonel Oprescu, Petruța Almosnino, Cătălin Caracaș – apreciații artiști au răspuns ovațiilor unor săli arhipline, în public aflându-se maeștrii coregrafi Gelu Barbu și Laurențiu Guinea, special veniți la întâlnirea cu balerinii din țară.

Comentariile presei spaniole reflectă acest moment cu aprecieri entuziaste. Astfel cotidianul EL MUNDO din Madrid își intitulează cronica „Una deliciosa Bailarina”, apreciind în întregul său spectacolul dansatorilor noștri: „Protagoniștii spectacolului cu Giselle erau Alina Cojocaru și Johan Kobborg... Alina Cojocaru este o intens emoțională interpretă. Stea a Royal Ballet din Londra, ea este o balerină de mare muzicalitate, cu posibilități impresionante de expresivitate romantică. Cojocaru dispune de o mobilitate extraordinară a mișcării brațelor și picioarelor, de o capacitate impresionantă a controlului extensiilor. Ea impresionează prin vivacitate absolută și o modulare excepțională a exprimării, cu accente de veloditate și comunicare expresivă, gesturi spontane și firești care s-au încadrat perfect în armonia ansamblului Companiei bucureștene. Partenerul ei, Johan Kobborg, de asemenea prim balerin la Londra, a realizat împreună cu ea momente de neuitat, ovaționate îndelung de publicul entuziast al acestor spectacole.”

Copyright: cIMeC 2008