Ediția I a Festivalul Internațional de Arte ale Spectacolului Muzical „Viața e frumoasă!”
(Grigore Constantinescu – 15 noiembrie 2008)
Zilele toamnei ne surprind plăcut cu o invitație atrăgătoare propusă de Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”. Între 14-27 noiembrie publicul va putea urmări un nou de festival, dedicat artei spectacolului muzical. Sub titulatura „Viața e frumoasă”, muzicalul, opereta, teatrul, dansul si concertele de muzica clasică vor aduce în romantica toamnă târzie bucureșteană farmecul bucuriei de viață împletică cu eleganța a frumosului.

Evenimentul marchează totodată lansarea primei Uniuni a Teatrelor Muzicale din Europa.

Firește, este ocazia de a avea invitați de seamă din țările partenere, dar și nume remarcabile de pe scenele românești. Timp de două săptămâni, programul festivalier include spectacole internaționale susținute de teatre celebre precum Teatrul de Operetă și Muzical din Budapesta (Ungaria), cu „Silvia”; Teatrul academic de Operetă din Kiev (Ucraina) cu spectacolul „Mr. Iks”; Teatrul de Stat de comedie muzicală din Sankt Petersburg (Rusia) cu „Baronesa Lilly”; Teatrul de Operetă din Brno (Cehia), cu „Offenbach”, titluri de renume, capodopere ale genului Se adaugă, paralel cu aceste spectacole, o serie de gale extraordinare (Gala de Operetă, Gala de balet, Gala Trei Tenori, Gala tinerelor talente), recitaluri și concerte de excepție (concertul celor două viori celebre, Stradivarius – Alexandru Tomescu și Guarnieri – Gabriel Croitoru), formații ca Wiener Ensemble din Viena și interpreți aflați prima dată pe această scenă – artiștii Mircea Gogoncea, Tibor Ivan sau David di Fiore.

Obiectivele Festivalului „Viața e frumoasă” sunt multiple, urmărind în principal atragerea publicului iubitor de muzică, propunând nu doar producții din diferite culturi și cu abordări diverse, ci și lansări de carte, lansări de CD-uri, seminarii și mese rotunde, expoziții, concerte, spectacole de dans sau teatru-dans. Această primă ediție, în care se va prezenta și premiera operetei bucureștene cu „Voievodul țiganilor” de Johann Strauss, se încheie cu concertul extraordinar GOTAN PROJECT, o invitație către acest mod de deschidere culturală sub semnul căreia stă întreg festivalul, o invitație de a aborda bogăția unor diverse ipostaze muzical-teatrale, de influențe, interpretări și nuanțe care transformă orice întâlnire cu muzica de calitate într-un moment de neuitat.

Invitația se adresează spectatorilor de toate vârstele, semnalând că Teatrul național de operetă din Capitală își croiește un nou drum spre viața artistică a spectacolului potrivit noului secol, a publicului care așteaptă daruri în preajma sărbătorilor lunii Decembrie.
Copyright: cIMeC 2008