Un muzician român aplaudat la Berlin – Cristian Niculescu
(Grigore Constantinescu – 17 iulie 2010)
Sâmbătă 17 iulie, în cadrul Classic Open Air Gendarmenmarkt Berlin, pianistul român Cristian Niculescu a fost invitat să interpreteze Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră de Ceaikovski, în compania Filarmonicii din Dessau condusă de Antony Hermus.

Despre acest eveniment, presa germană a publicat un comentariu special, semnat de Martina Helmig în Berliner Morgenpost:
Pianistul român este entuziasmat de faptul că își poate face debutul în Gendarmenmarkt cu acest concert romantic. Se bucură din plin de atmosfera concertelor în aer liber. A cântat deja la Siena, iar după Classic Open Air la Berlin va pleca în Franța, pentru a interpreta în aer liber partituri de Chopin, în cadrul Festivalului de Muzică de Cameră din Belle Ile en Mer. Pentru acest artist, 2010 este un an cu totul deosebit. La toamnă, Cristian Niculescu va participa la Zilele Muzicii de Cameră din Ahrenshoop, unde va cânta patru zile la rând numai Schumann (cu ocazia împlinirii a 200 de ani de la nașterea compozitorului). Cristian Niculescu a preluat conducerea artistică a Festivalului. Îndrăgește în mod deosebit muzica de cameră – ca o compensare a carierei solistice, care duce deseori la însingurare, acesta fiind motivul pentru care cântă adesea cu Trio-ul său „Dinu Lipatti” și cu „Ensemble contempo Paris”. Acest ansamblu cameral mai puțin obișnuit este compus din cinci muzicieni români, ce se cunosc încă de pe băncile Liceului de Muzică din București. După Revoluție, a cântat în Japonia, în S.U.A., în Franța, în Norvegia și în Austria. În urmă cu 17 ani, s-a mutat la Berlin, pentru a-și continua studiile, unde s-a și stabilit. Aici se angajează printre altele la construirea unei biserici ortodoxe române. «Între timp, la Berlin mă simt ca acasă, dar o parte din inima mea a rămas totuși la București.»”