Maestrul Ionel Voineag, sărbătorit la Opera bucureștenă
(Grigore Constantinescu – 31 octombrie 2010)
Personalitățile autentice care, prin valoare indiscutabilă sau calități reale, pot servi oamenilor drept pildă, sunt considerate, de unii dintre noi, adevărate modele demne de urmat. Putem întâlni astfel de existențe – simbol în toate domeniile de activitate, iar cei care încearcă și, uneori, chiar reușesc să urmeze exemplul lor au șansa, dar și datoria morală, să ducă mai departe tradiția modelelor respective.

Trăim, la nivel planetar dar și național, un dramatic început de secol și ne întrebăm, cu îngrijorare, dacă generațiile care vin după noi vor înțelege cât de important este să ducă mai departe tradițiile și bogăția culturală a pământului și neamului românesc.

Iată gânduri cu care tenorul Ionel Voineag, profesor dr. al Universității Naționale de Muzică din București, își însoțește discipolii pe drumul artei. La sărbătorirea împlinirii a șase decenii de viață, o vârstă ce se află la momentul omagiilor, Opera Națională București i-a dedicat un spectacol cu Samson și Dalila. Un titlu ce face parte din repertoriul anilor de început ai carierei marelui nostru tenor, opera lui Saens-Saëns a văzut lumina rampei sub bagheta dirijorului Iurie Florea, în rolul titular fiind invitat un solist de prestigiu al actualității liricii contemporane, tenorul Marius Vlad Budoiu, muzician ce a beneficiat de–a lungul pregătirii sale artistice și de îndrumările celui sărbătorit.

În ansamblul distribuției, reținem din spectacol pe mezzo-soprana germană de origine română, Hermine May, baritonul Stefan Ignat, bașii Pompei Hărășteanu și Mihnea Lamatic.

În calitate de prefațator al evenimentului, am avut bucuria de a înțelege, prin aplauzele sălii, că publicul își iubește artiștii, iar astfel de aniversări confirmă stabilitatea în timp a valorilor liricii noastre. Pentru generațiile ce urmează, vocile formate la clasa de canto a maestrului Ionel Voineag reprezintă asemenea certitudini.