Maria de Buenos Aires
(Grigore Constantinescu – 14 martie 2011)
La Teatrul de Operetă, premiera dedicată celebrului muzician latino, Astor Piazzolla, marchează 90 de ani de la nașterea artistului. Pentru noi, descoperirea muzicii compozitorului argentinian este relativ recentă.

Tango-opereta „Maria de Buenos-Aires”, este una dintre lucrările care cunoaște pretutindeni, de mai multe decenii, succesul. Iată și justificarea directorului Ioan Răzvan Dincă, de a prelua titlul, într-o colaborare prestigioasă cu regizorul-coregraf Mario Radacovsky, prim-solist la Les Grands Ballets Canadiens din Montreal (scenografie-Marek Holly, costume-Ema Nowak).

Teatrul ne oferă un spectacol profesionist, în manieră modernă, cu primplanuri coregrafice. Omniprezentul tango argentinian lansează lumini pasional schimbătoare, capabile a trezi emoția în fiecare privitor-ascultător-dansator prin sonoritățile bandoneonului, în compania orchestrei și corului, conduse de Lucian Vlădescu. Libretul lui Horacio Ferrer (tradus de Alexandru Agarici) se „povestește” pe muzică dulce-amar-sentimentală, primită astfel de interpreți și public, prin intermediul rostirilor obiectiv-sarcastice ale lui Andras Istvan Demeter, poetizate prin cânt de Alexandru Agarici. Eroina are mai multei imagini. Cea a copilăriei – Monica Agarici, cea a umbrei sensibile a dansului – Violeta Dumitrașcu și cea a iubirii de viață, marcată de fatalitate și discretă simțire prin Anca Țurcașiu, autentică vedetă a spectacolului.

„Maria de Buenos Aires”, a ajuns la București pentru a ne convinge că lumea amerolatină ne este mult mai aproape, cu dans și muzică de Piazzolla.