Concursul Național „Victor Giuleanu” ediția a II-a
(Grigore Constantinescu – 18 martie 2011)
Ideea Concursului Național „Victor Giuleanu”, desfășurat în organizarea Liceului de Muzică „George Enescu” și parteneriatul UNMB, UCMR, Societății de Radiodifuziune română, Fundației „Remember Enescu” se dovedește promițătoare prin reușita celei de a doua ediții. Desfășurată timp de o săptămână, alternând locațiile la Liceu și UNMB, ediția a reunit un număr important de participanți, din București și numeroase orașe ale țării (Constanța, Tulcea, Cluj, Iași, Baia-Mare, Ploiești, Târgoviște, Slobozia): teorie - 140, Pian 43, Vioară – 42, Canto – 64, Muzică de cameră – 9 formații. Interesul dovedit prin aceste derulări competiționale în cuprinsul celor cinci secțiuni s-a compensat și cu modul de colaborate pentru alcătuirea juriilor, profesori de teorie, interpreți, profesori universitari de specialitate, dovadă că o asemenea competiție poate fi luată în seamă. Este adevărat, proiectul a avut, pentru această ediție, roadele experienței anterioare, potențat prin autoritatea organizatorului principal, directorul adjunct al Liceului de Muzică, prof. Cristina Sebastian. O abordare metodică, pornind de la cooptarea unor sponsorizări menite a oferi premianților certe satisfacții, se continuă prin apreciabilul sistem de coordonare a celor cinci jurii, pentru care mai multe cadre didactice, dintre cei tineri, au lucrat fără odihnă împreună cu Directoarea Festivalului. Desigur, „oglinda” întregului eveniment se reflectă în gala finală – studioul de concerte „George Enescu” al UNMB – prin prezentarea laureaților, pe treptele valorice consemnate de diplome și susținerea unui concert cu deținătorii Marilor premii.

Suntem convinși, urmărind acest maraton competitiv, că întreaga manifestare răspunde exigențelor care au impus gândirea Maestrului Victor Giuleanu în promovarea școlii muzicale românești de toate gradele. Un nume de lumină, omagiat cu emoție și recunoștință, profesorul Victor Giuleanu continuă să aibă rezonanțe de ctitorie culturală în această țară.

Laureații: Marele premiu: Alexandra Bobeico – Vioară, Ionela Soare – canto, Tudor Scripcariu – Pian; Premiul UCMR: Ionuț Cibotariu – Pian, Elisabeta Nedelcu – Vioară, Elena Dincă – Canto; Premiul Irina Șațchi: Munkaxsi Dora Krisztina, Sofia Sălăjan, Ionuț Diaconu, Diana Constantinescu, Georgiana Pletea, Răducanu Cătălin Răducanu; Premiul EPTA : Cătălin Răducanu; Premiul special „Remember Enescu”: Trio Cristina Pașa, Marian Mircea, Tudor Scripcariu.