Tinere talente
(Grigore Constantinescu – 22 mai 2011)
Iată sintagma care a cunoscut succesul, peste treizeci de decenii, în viața muzicală a frumoasei cetăți dintre dealuri, Râmnicu Vâlcea, prin promovarea talentelor interpretative ale tinerelor generații. Festivalul, inițiat de muzicologi de renume în 1979 – Alfred Hoffmann, Vasile Donose, Smaranda Oțeanu Bunea –, și-a continuat călătoria în timp, în ultima perioadă conducerea și organizarea aparținând regretatei radiofoniste și muzicologe Rodica Sava.

În spiritul evenimentelor anterioare, directorul Filarmonicii „Ion Dumitrescu” din Râmnicu Vâlcea, dirijorul Mihai Ștefănescu, a dorit să susțină, cu sprijinul oficialităților municipiului, în primul rând al Primarului Romeo Rădulescu, desfășurarea în continuare a acestei manifestări. Ediția a 32-a, la care am asistat și-a meritat atenția prin varietatea programelor celor cinci concerte, cu participarea tinerilor, muzicieni ai liceelor de muzică din țară, studenți sau masteranzi din mediul universitar bucureștean, ieșean și clujean.

Enumerarea interpreților, ca și a câștigătorilor primului Concurs de critică muzicală organizat de Asociația „Irina Sațchi”, prin dr. Dorina Arsenescu, presupune o relatare mult mai amplă. Să reținem însă câteva nume de tineri care urcă treptele măiestriei, invitați să se înalțe în viitoarea carieră: mezzo-soprana Ionela Soare, violoniștii Vlad Răceanu și Simina Croitoru, violoncelistul Ștefan Cazacu și, mai ales, pianistul Mihai Ritivoiu, pentru care a venit să-l asculte la Râmnicu Vâlcea însuși Ambasadorul SUA, la recomandarea prințesei Margareta.

Tinerele talente”, iată o efigie de perspectivă pentru ce așteptăm de la muzicienii de mâine, cum îi denumea pe participanții la Festival, cu entuziasm, Rodica Sava.