„Rebecca” la Teatrul de Operetă
(Grigore Constantinescu – 8 iunie 2011)
Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian” a prezentat în premieră un musical care cunoaște un autentic succes internațional, „Rebecca” – creat de compozitorul Sylvester Levay și libretistul Michael Kunze, autorii ai altor lucrări de renume în actualitatea teatrală, precum „Mozart”, „Elisabeth” și „Marie Antoinette”. Premiera-eveniment s-a desfășurat la București în prezența compozitorului Sylvester Levay care a felicitat public artiștii pentru remarcabila calitate artistică a realizării interpretative, cu rezultate extraordinare din partea modului de a concepe reprezentația, în special aparținând regizorului Attila Beres, care a obținut astfel calificativul „o montare de talie mondială”.

„Rebecca”
se înscrie în seria musicalurilor de succes realizate de compozitorul de origine maghiară, Sylverster Levay, câștigător al Premiului Grammy. Așa cum ne informează direcțiunea teatrului bucureștean, premiera absolută a spectacolului a avut loc la Viena, la Raimund Theater (28 septembrie 2006), în regia lui Francesca Zambello, devenind imediat un succes internațional, jucat mai bine de trei ani în versiunea originală. La faima romanului lui Daphne du Maurier s-a adăugat, cu decenii în urmă, cel al filmului lui Alfred Hitchcock. Modelarea dramaturgiei pe genul musicalului se bazează astfel pe argumentele estetice care atrag publicul prin muzică, urmărind reluarea narațiunii povestite de catre o tânără care, pe Coasta de Azur, îl întâlnește pe Lordul Maxim de Winter, ce îi devine în scurt timp soț. După căsătorie, ea îl însoțeste în enigmatica și neprietenoasa casă de pe domeniul Manderley, unde pare că se afundă tot mai mult în secrete întunecate.

Pentru primele spectacole, distribuția reunește o participare considerabilă: Adriana Vlad / Alexandra Crăescu, Florin Budnaru, Georgiana Mototolea/ Adina Sima, Cătălin Petrescu/ Aurelian Temișan, Bianca Ionescu/ Anca Țurcasiu, Matei Chioariu, Mirela Boureanu, Nicolae Lupu/ András Demeter, Orest Pâslariu, Victor Bucur, Valentino Tiron, Viorel Ciurdea, Dorina Velicu sub conducerea muzicală a lui Tamás Bolba (coregrafia de Ákos Tihanyi, scenografiea de Balázs Horesnyi).

Un titlu nou, pe linia modernă a teatrului cu muzică, destinat, dacă apreciem reacția spectatorilor, succesului.