Concert aniversar CRISTIAN BRÂNCUȘI
(Grigore Constantinescu – 11 noiembrie 2011)
Recentul concert aniversar de miercuri seara prilejuia un binemeritat omagiu adus personalității artistice a dirijorului și compozitorului Cristian Brâncuși, la pupitrul Orchestrei de Cameră Radio. Absolvent al Universității de Muzică din București – dirijat de orchestră și compoziție – Cristian Brâncuși (născut în 1951) a participat la cursuri de măiestrie cu Igor Markevitch, Karl Österreicher, Sergiu Celibidache. La începutul carierei dirijor permanent al Filarmonicii „Paul Constantinescu” din Ploiești, a condus ulterior formațiile Radio, din 1990 membru fondator și dirijor permanent al Orchestrei de Cameră Radio, cu care a prezentat sute de concerte cu un repertoriu variat.

Interesat în promovarea tinerilor artiști, Cristian Brâncuși le-a oferit adesea șansa de a fi soliști în concertele sale, după cum a dirijat și numeroase concerte alături de nume consacrate ale artei interpretative. Membru al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România, Societății Internaționale de Muzică Contemporană, Cristian Brâncuși semnează lucrări camerale, simfonice și vocal-simfonice, totodată pasionat interpret al muzicii de avangardă în manifestări de profil. A realizat imprimări pentru radio, televiziune, muzică de film, înregistrări pe de discuri. În turnee – Italia, Germania, Polonia, Rusia, Bosnia-Herțegovina, Bulgaria, Ungaria, Filipine, SUA, Spania, Venezuela, Uruguay, Franța, Serbia, Coreea de Sud – a cucerit ovațiile publicului și aprecieri elogioase ale presei de specialitate. Din 1992 este profesor al clasei de dirijat orchestră din cadrul UNMB formând numeroși studenți români dar și de peste hotare. În anul 2003 a primit înaltul titlu de „Doctor în muzică” decernat de Universitatea Națională de Muzică din București, pentru Teza pubicată și în volum „Estetica muzicală în viziunea lui Dimitrie Cuclin”(2006).

În programul deosebit al acestei seri festive, Orchestra de Cameră Radio propunea Canti prophani de Sabin Pautza cu participarea Corului de Copii Radio condus de Voicu Popescu, Concertul în re minor pentru două viori și orchestră de Johan Sebastian Bach, soliști violoniștii Gabriel și Simina Croitoru și Gloria de Antonio Vivaldi, interpretată alături de soprana Irina Iordăchescu, mezzo-soprana Oana Andra, organistul Marcel Costea și Corul Academic Radio condus de Dan Mihai Goia.

De asemenea, în pauza concertului, evenimentul lansării unui CD cu creații ale compozitorului Theodor Grigoriu sub bagheta lui Cristian Brâncuși la pupitrul Orchestrei de cameră Radio a marcat acest moment de elită al actualei stagiuni de concerte Radio.