Orchesta Română de Tineret a cântat de Crăciun
(Grigore Constantinescu – 20 decembrie 2011)
În întâmpinarea Sărbătorilor, ne reîntâlnim cu Orchestra Română de Tineret care a pregătit un nou concert pentru publicul bucureștean, sub egida December Music Flavours. Prima impresie este cea a unei vii satisfacții, căci avem, iată, o nouă forță artistică ce este capabilă să-și demonstreze valoarea pe podiumul de concerte al Ateneului Român, principala scenă muzicală a țării. Programul, intitulat „Povești de iubire” a fost lucrat, firește, sub conducerea maestrului care și-a asumat de la inițiere această construcție destinată viitorului artistic național, împlinind sintagma „spirit enescian și tradiție europeană”.

Dirijorul Cristian Mandeal dovedește, încă o dată, câtă forță și inspirație îi caracterizează acțiunile, personalitatea, atunci când idealul artei sale slujește muzica cu asemenea argumente. Alcătuirea programului, în consens cu inițiatorul ansamblului, violoncelistul Marin Cazacu și cu organizatorul acestei manifestări, Asociația Lanto Communication, director Dorin Ioniță, este un model exemplar de cultură, cu larg ecou în rândul ascultătorilor. Semnături prestigioase – Verdi, Borne, De Falla, Glinka, Rimski-Korsakov, Haciaturian, au alăturat, în seara de sâmbătă, capodopere romantice și moderne extrem de atrăgătoare, capabile a ne entuziasma.

Desigur, afișul propunea și întâlnirea cu câteva prezențe solistice, aplaudate de public, precum flautistul japonez Seya Ueno, laureat al concursului „G. Dima”, ed. a XIII-a Cluj, violonista Ama Torok de la Academia de Muzică din Cluj, prim solista Operei din Brașov Mirela Zafiri.

Coloana sonoră a acestui moment sărbătoresc adaugă, încă o dată, lumina unei noi generații de muzicieni reuniți în această minunată alcătuire. Ascensiunea ansamblului aduce perspective meritate, după ce în 2011 formația, participantă la cea de a XX-a ediție a Festivalului „George Enescu”, a devenit membră European Federation of National Youth Orchestras.

Le urăm tuturor realizatorilor un fericit An Nou 2012, an în care tinerii muzicieni români sunt invitați să susțină astfel de concerte prestigioase la Paris, Strassbourg și la Festivalul Internațional „Young Euro Classic” de la Berlin.