Un instrument de vis „Flautul de Aur” prezentat publicului din România
(Grigore Constantinescu – 18 aprilie 2012)
Vorbind despre instrumentul la care cântă în prezent, Ion Bogdan Ștefănescu, cel mai renumit flautist român al prezentului mărturisește: „Flautul de aur – Muramatsu – este un vis atins. Cred că orice flautist pe lumea asta își dorește un astfel de instrument”.

Între legendele muzicii, un instrument „cu totul si cu totul de aur”, reprezenta ceva de neprețuit, așa cum era sunetul celebrissimului interpret francez Jean-Pierre Rampal, care cânta cu un astfel de instrument și în concertele susținute la București. Asemenea este acum instrumentul care va fi prezentat publicului în perioada 25 aprilie – 7 mai, în cadrul turneului „Flautul de Aur” susținut de flautistul Ion Bogdan Ștefănescu și pianistul Horia Mihail.

Flautul ce aparține lui Ion Bogdan Ștefănescu este unicul de acest fel din țara noastră și a fost creat special pentru artistul român la celebra fabrică Muramatsu din Japonia, renumită în toată lumea pentru calitatea flautelor pe care le produce dar și pentru faptul că fiecare angajat este obligat să studieze flaut în cele mai importante școli ale lumii. Flautul lui Ion Bogdan Ștefănescu a fost ales de o echipă de specialiști ai firmei care l-au ascultat și imprimat pe flautistul român cântând pe mai multe flaute de aur de diferite categorii, alegând în cele din urmă pentru el flautul de 18 karate masiv. Revenim la spusele lui Ion Bogdan Ștefănescu: „Îmi doresc, în primul rând, ca sunetul de flaut să ajungă la sufletul oamenilor, să-i mângâie pentru o clipă și astfel să devină mai îngăduitori unul cu altul, mai zâmbitori și, de ce nu, mai optimiști”.

În cele cinci orașe alese pentru această expediție neobișnuită, Ion Bogdan Ștefănescu și Horia Mihail vor parcurge un repertoriu ce pornește de la limpezimea sonoră a lui Bach și Mozart, parcurge romantismul unei partituri de Dvořak, apoi sonoritățile și armoniile neoclasice ale lui Poulenc și ne confruntă cu contemporanii Taktakishvili și Mower.

Duoul flaut-pian va puitea fi ascultat la: Brașov, Sala Reduta – 25 aprilie, Pitești, Casa de Cultură – 26 aprilie, Reșita, Palatul Culturii – 27 aprilie, București, Sala Radio – 2 mai, Caracal, Teatrul Dramatic – 7 mai. Complex si atractiv, pogramul turneului oferă publicului, la Brașov, Pitești și București, expoziție de flaute organizată de Wiener Flötenwerkstatt. În cursul celor 25 de ani de existență, Wiener Flötenwerkstatt a devenit unul dintre cele mai importante ateliere specializate în producerea și comercializarea de flaute din Austria, câștigând, astfel, aprecierea instrumentiștilor de pretutindeni. Aceste expoziții, coordonate de Mihaela Anica, reprezentantul Wiener Flötenwerkstatt în România, vor însoți turneul „Flautul de aur”. Prezentarea va fi susținută de interpretul Ion Bogdan Ștefănescu.

Deoarece se știe că în viața flautistului poezia se îmbină perfect cu muzica, Ion Bogdan Ștefănescu invită ascultătorii să-i devină și cititori, pentru că, la Brașov și Pitești, va avea loc lansarea volumului Cuvântul de trecere”, ce îi poartă semnătura, apărută la Editura Tracus Arte, cu viziunea grafică a lui Mircea Dumitrescu.