Con anima
Ne-a mai părăsit un Maestru

(Grigore Constantinescu – 22 august 2006)
Liniștea ce se așterne, la despărțirea de un Maestru, aduce și vălul de adîncă tristețe al amintirilor. Laurențiu Profeta, acum plecat în lumea fără de dor, va fi mereu cu noi la momentele de rememorare a serilor nepereche, cu ridicări de cortină mult aplaudate.

Câteva asemenea spectacole intră în antologia capodoperelor scenice românești din domeniul baletului – „Prinț și cerșetor" după Mark Twain, în coregrafia lui Oleg Danovski, din cel al operei pentru copii – „Povestea micului Pan", în regia lui Ion Caramitru sau musicalului – „Păguboșii" pe un scenariu de Eugen Rotaru, „Maria Tănase", musical radiofonic cu un text de Flavia Buref. Titurile sunt mult mai multe, dar acestea neîndoios rămân permanent între referințele de excepție ale creației sale, ca și fantezistele transcrieri muzicale după textele lui Miron Radu Paraschivescu pentru „Cîntecele țigănești", ca și melodiile inspirate de Ion Minuescu, St. O. Iosif sau Eminescu.

Universul lumii copiilor l-a condus și spre vocal-simfonic – oratoriul „Întâmplarea din grădină”, spre orchestră – „Suita pentru Marionete” lucrare distinsă cu Premiul de compoziție George Enescu la începutul carierei sale muzicale, ca și numeroase piese corale.

O pasiune ce surprinde prin pana de maestru în cu totul al gen a fost cea pentru melodiile de muzică ușoară. Compozitorul, invitat în prestigioase concursuri naționale și internaționale, găsea mereu nuanța particulară în șlagărele sale, mereu fredonate de iubitorii genului, „Pentru ochii dragei mele”, „Tangoul de altădată”, „Noapte fermecată”, „Celei care pleacă”... Prezent în viața muzicală, deloc indiferent față de evenimentele din ultimele decenii, mereu găsind o soluție bună la împrejurări grele, Laurențiu Profeta ne-a fost model de comportament echilibrat, de corectitudine și de iubire a binelui.

Trecerea sa prin lumea frământată a acestei epoci a fost aceea a unui temperament nobil și unui artist distins, dornic sa te întâmpine cu un zâmbet cald și un cuvânt de încurajare. Cred că multi, cei mai mulți, sunt aceia care l-au iubit. De aici va veni, în trecerea timpului, calitatea amintirilor...
Copyright: cIMeC 2006