Debut în Oedipe – Ionuț Pascu
(Grigore Constantinescu – 9 decembrie 2012)
Ionuț Pascu Regăsim printre argumentele viabilității capodoperelor de-a lungul timpului perenitatea reprezentațiilor, interesul regizorilor, al dirijorilor și interpreților. Comentăm acum intrarea în rolul titular al capodoperei enesciene Oedipe a unui nou solist integrat, la 1 decembrie, în distribuția celei mai recente montări a Operei Naționale. Firește, numele bas baritonului Ionuț Pascu este deja binecunoscut publicului. În perioada de până acum a carierei sale lirice, rolurile abordate au avut suficiente motivații pentru a fi interesați de abordarea Oedipului, fiind convinși că nu reprezintă o aventură scenică ci, dimpotrivă, o confirmare a acumulărilor anterioare. Este vorba, pentru acest artist, de potențialul disponibil ca factură timbrală, amploare a emisiei vocale, prezență scenică și, nu în ultimul rând, o solidă bază profesională, datorată în bună măsură studiilor sale dirijorale.

Urmărind spectacolul, se cuvine să apreciem modul în care Ionuț Pascu s-a implicat în problematica semnificațiilor dramaturgice ale regizoarei Anda Tăbăcaru Hogea, valorificând ocaziile și depășind, pe cât posibil, capcanele amplasamentului scenic (mai ales pentru actul teban). Interpretul s-a dovedit interesat în relaționarea cu partenerii, în tabloul Corintului, cu Andreea Iftimescu, o Meropa convingătoare (bun debut în rol), dar neavantajat teatral în scena paricidului, dar ca și singur în dialogul cu Sfinxul.

Răspunderea acestui mare personaj de operă solicită interpretului o angajare continuă în studiul de aprofundare muzica-teatral-interpretativă, capabil astfel de a determina performanța și stabilitatea repertorială. În această privință, cei care au văzut acest debut meritoriu sunt de asemenea datori să urmărească drumul ascensional al artistului, spre o variantă personală de excelență. Nicio îndoială în privința lui Ionuț Pascu, care ne îngăduie după primul spectacol cu Oedipe să formulăm încrederea în valorile de care dispune, pentru a urca treptele regale ale capodoperei enesciene.