Valentin Gheorghiu la moment aniversar
(Grigore Constantinescu – 21 martie 2013)
În săptămâna ce se încheie acum, personalitatea care a focalizat interesul melomanilor a fost cea a pianistului și compozitorului Valentin Gheorghiu.

De-a lungul evenimentelor pe care le menționăm, subliniem sărbătorirea împlinirii, în 21 martie, a celor 85 de ani de existență ai artistului, precum și aniversarea debutului său concertistic pe scena Ateneului Român, acum șapte decenii, în compania Filarmonicii bucureștene dirijate de George Georgescu, tânărul pianist interpretând cu acel prilej Concertul nr.1 de Ludwig van Beethoven. Astfel a început o strălucită carieră solistică desfășurată în țară și pe marile scene ale lumii, sub baghete prestigioase, în colaborarea cu importante ansambluri simfonice.

Bogata discografie a artistului s-a întregit în această săptămână cu un nou Compact Disc, intitulat „Duo”, cuprinzând lucrări pentru pian la patru mâini și două piane interpretate de Valentin Gheorghiu și Roxana Gheorghiu. Discul, realizat de „Casa Radio”, cuprinde înregistrări live selectate din prezențele concertante ale celor mai recente stagiuni, cu lucrări de Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schubert, Johannes Brahms, Serghei Rachmaninov, Claude Debussy și Francis Poulenc.

Lansarea acestei remarcabile reușite discografice a fost organizată de Radio România Muzical în colaborare cu editura Humanitas, desfășurându-se în incinta librăriei aflate la Galeriile Kretzulescu. Comentatorii acestei lansări, în fața numeroșilor admiratori ai artei lui Valentin Gheorghiu, au fost dirijorul Horia Andreescu, violoncelistul Marin Cazacu, muzicologul Grigore Constantinescu, redatorul șef al postului Radio România muzical, Liliana Staicu și radiofoniștii Monica Cenger și Anca Ioana Andreescu.O sesiune de autografe acordate de marele artist a încheiat acest moment de sărbătorire dedicat unei mari personalități muzicale ce luminează arta noastră contemporană.