Avancronică la Vara muzicală magică bucureșteană
(Grigore Constantinescu – 13 iunie 2013)
Suntem în preajma concertelor de închidere a stagiunii muzicale bucureștene. Așa cum ne-am obișnuit însă de câțiva ani, finalul lunii iunie nu înseamnă totodată și că în viața culturală a Capitalei se așterne liniștea nopților estivale.

Ateneul Român, datorită asociației Lanto Communications, primește în continuare oaspeți, muzicieni care susțin concerte și, pe de altă parte, melomanii dornici să asiste la evenimentele muzicale. De obicei, aceste evenimente sunt gândite altfel decât programele de pe parcursul anului, căci pe podiumul Ateneului Român evoluează interpreți care acceptă să se întâlnească cu publicul în formule variate, capabile a răspunde propriilor preferințe.

Stagiunea Magic Summer (10 iulie – 21 august) debutează la sfârșitul primei decade din luna iulie cu o revenire, în ținută de vară, a Orchestrei Filrmonicii „George Enescu”, la pupitru maestrul Horia Andreescu, solist Andrei Licareț. Desigur, programul corespunde, cum spuneam, ambianței de vacanță. Cum altfel, dacă vom asculta fragmente din încântătoarea muzică a baletului Lacul lebedelor de Piotr Iici Ceaikovski, partitură care, chiar dincolo de scena coregrafică, derulează romantica povestire a iubirii dintre Odette și Siegfried. Tot în acea seară, pentru cei care au iubit filmul Scurtă întâlnire, cu Celia Johnson și Trevor Hovard, versiunea din 1945, în care coloana sonoră este preluată din muzica Concertului nr.2 de Rachmaninov, îl vor asculta acum interpretat de pianistul Andrei Licareț. Pentru adierile de răcoare din nopțile de vară, vom mai reauzi Capriciul italian de Ceaikovski și muzica de scenă a lui Georges Bizet pentru Arlesiana.

O săptămână mai târziu, asistăm la revenirea în concertele estivale a Orchestrei române de tineret, condusă de Cristian Mandeal cu un program Enescu (Rapsodia nr.1), Strauss (Burlesca pentru pian și orchestră), Musorgski / Ravel (Tablourile dintr-o expoziție), solistă Ocsana Corjos, program cu care ansamblul pleacă apoi și într-un turneu în Italia. Nu-i așa că v-am convins să așteptați cu nerăbdare Vara muzicală magică bucureșteană?