The WAVE QUARTET la Ateneul Român
(Grigore Constantinescu – 24 iulie 2013)
Pentru concertele săptămânale ale acestei veri, Lanto communication își potrivește programele cu clima, oferind publicului din sala Ateneului Român o veritabilă și fantezistă surpriză. Mai bine spus, o autentică promenadă muzicală tocmai până în America latină, prin intermediul sonorității unui instrument care și-a aflat în Mexic începuturile destinului său artistic – marimba.

Deci, căldură de „vară magică”, împreună cu un grup de maeștri, alcătuind din marimba The Wave Quartet, venit însă la noi din Austria. Cum muzica permite orice posibilitate, cei patru muzicieni au răspândit în sala de concerte sunetele mirifice ale acestui instrument care, perfecționat de-a lungul timpului, are capacitatea alcătuirii unui veritabil ansamblu orchestral, cu efecte și mesaje artistice speciale. Publicul, interesat de exotismul acestei aventuri a ascultat cu atenție, s-a lăsat impresionat de jocul ritmurilor impulsionate de baghetele care ating delicat sau incisiv plăcuțele din lemn de palisandru al claviaturii acordate cromatic. Ca orice instrument de percuție, rezultatul muzical nu este realizat prin durată, ci datorită momentului ciocnirii instrumentului produse de mânuirea baghetelor. În schimb viteza de derulare naște prin înlănțuiri intervalice melodii, construcții armonice și contraste. Desigur, dacă cei care cântă la marimbafon sunt în stare de așa ceva, pot fi spirituali, iubesc spectacolul dialogului cu ascultătorii, momentele lirice, misterioase sau, dimpotrivă, avânturile temperamentelor pasionale.

The Wave Quartet are o istorie de cinci ani, de la momentul debutului 2008 , în jurnalul său de bord cumulând numeroase concerte, turnee europene sau traversări de ocean, un repertoriu divers, prioritar preluat din lumea amero-latină, unde unul din marile nume este Astor Piazzola, cu al său simbolic Liber tango. Formația reunește, din felurite colțuri ale lumii, o percuționistă japoneză, Emiko Ukiyama, un muzician venit din Bulgaria, Vladimir Petrov, un altul din Slazburg-Austria, Cristoph Sietzen, toți conduși de maestrul care i-a ales, i-a învățat tehnica specifică și le cere să cânte cu iscusință, cu velocitate și muzicalitate. Este vorba de românul Bogdan Băcanu, despre care, până acum, știam prea puțin.

Aplauzele auditorilor le-au confirmat performanțele, întâlnirea cu noi în „Vara magică” le subliniază succesul de excepție care promite revederi dorite. Suntem convinși că Bogdan Băcanu, solist instrumentist cunoscut pretutindeni, și grupul său The Wave Quartet, dincolo de renumele internațional beneficiază acum, după acest concert, și de celebritate românească.