Două seri magice la Ateneul Român
(Grigore Constantinescu – 19 august 2013)
O nouă întâlnire a publicului Festivalului de vară a fost cea din 12 august, cu reprezentanții muzicii austriece, Wiener Jeunesse Orchester, formație care părea să intereseze mai mult melomanii pasionați de performanțe, depășind accesibilitatea partiturilor altor programe. Firește, citeam încă de pe afișul ansamblului promisiunea unor momente remarcabile, sub semnături romantice prestigioase – Mahler și Bruckner – la care se adăugase o creație contemporană, cele Patru lieduri de Wolfgang Sauseng. Mai bine de două decenii, ansamblul simfonic de tineret din Austria și-a cucerit experiența, în ultima vreme sub conducerea dirijorului Herbert Bock. Solistul invitat, baritonul Dominik Koniger, a rezonat calitativ cu discursul orchestral. Plasată, cum am observat, într-o relație competitivă, întreaga manifestare s-a situat poate la un nivel superior, comparativ cu alte concerte ale acestui tip de formații. În final, suplimentul vienez acordat a aparținut familiei Josef și Johann Strauss, reamintindu-ne ambianța sărbătorească a concertelor de valsuri cu care începe, de fiecare dată, Noul An.

După două zile, în 14 august, un program cu capodopere camerale aducea pe podiumul sălii Ateneului Român personalități aparținând maeștrilor artei noastre interpretative – violoncelistul Marin Cazacu, violonistul Liviu Prunariu, în compania altor interpreți români invitați din țară și de peste hotare (Roxana Oprea - vioară, Cristian Ifrim - violă, Valentina Sviatlovskaia - vioară, Rafael Butaru - vioară, Cristian Andriș - violă, Dorin Marc - contrabas, Maruxa Llorente - pian). În condiții artistice extrem de prielnice, am ascultat Sonata nr.1 de Rossini, Cvintetul cu pian op.34 de J. Brahms, Octetul op.20 de F. Mendelssohn.

Pentru continuarea unui reportaj al unor asemenea momente de excepție, să spunem că Festivalul Muzical realizat de Lanto communication are multiple argumente de a proiecta în imagini sonore memorabile, impresiile acestei stagiuni magice estivale dăruite bucureștenilor.