Concert regal
(Grigore Constantinescu – 15 noiembrie 2013)
Pianistul Dan Grigore (foto eazi.ro)
Pianistul Dan Grigore
(foto eazi.ro)
Maestrul Dan Grigore, beneficiar al titlului onorific de Pianist al Casei Regale, o personalitate muzicală situată în fruntea marcării momentelor istorice contemporane, a decis să realizeze un recital pianistic extraordinar sub emblema de Concert Regal, cu ocazia celei de-a 92-a aniversări a zilei de naștere a Majestății Sale Regele Mihai și a zilei Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil. De comun acord cu Altețea sa Prințul Radu, marele artist a ales din repertoriul său piese muzicale potrivite pentru acest moment. Citarea principalelor titluri este într-adevăr plină de atractivitate pentru melomanii de elită, pretențioasă fiind totodată pentru performanțele interpretative realizate de marele artist de-a lungul timpului. Piesele interpretate sunt evocatoare ale momentelor de aur din istoria muzicii pentru pian, conferind acestui Recital regal momente de neuitat.

După Choral din Cantata no.147 de Bach, au urmat lucrări preferate ale pianistului, provenind din creația lui Beethoven, Mendelssohn, Schubert, Rachmaninov, Chopin, Mozart, Scarlatti, Gluck, Schumann, Enescu, Albeniz, Scriabin. În final, Dan Grigore a oferit o surpriză: piesa pentru pian, cu melodii românești, compusă în tinerețe, la palatul Pelișor, de către Regele Mihai I.

Încheiem comentariul cu încă o mențiune: criticul cotidianului Le Monde, Alain Lompech, scrie în volumul Les grands pianistes du XXe siècle, Editura Buchet-Chastel, 2013, următoarele: „România a dat lumii pe Clara Haskil, Dinu Lipatti, Radu Lupu și Dan Grigore, adică patru dintre marile figuri ale pianisticii secolului XX și în ce-i privește pe ultimii doi, și ale începutului de secol XXI, patru individualități imposibil de încadrat într-o școală anume: sunt, înainte de toate, artiști singulari.”