„Madrigalul” în miezul sărbătorilor finalului de an 2013
(Grigore Constantinescu – 30 noiembrie 2013)
Anul 2013 a fost, în cuprinsul celor 12 luni, momentul aniversării unei jumătăți de veac de existență a Corului Național de Cameră „Madrigal”. I-am însoțit, de-a lungul acestei stagiuni, pe artiștii coraliști, conduși de dirijorul Voicu Popescu, promovat ca urmaș la pupitrul coralei, după fondatorul prestigiosului ansamblu, Maestrul Marin Constantin, împreună cu Veronica Stoica, principal manager. Ei au realizat o salbă de manifestări dedicate acestei aniversări semicentenare. Conform tradiției madrigaliștilor, ultimele săptămâni ale anului sunt înflorite de muzica minunatelor noastre colinde.

Menționăm astfel, în calendarul prezențelor artistice care se dedică Sărbătorilor de iarnă, Crăciunului și Nașterii Domnului, cele mai importante prezențe muzicale ale Coralei camerale. În luna noiembrie, după participarea la aniversarea înfrățită, 35 de ani Corala Pastorala din Focșani – 50 de ani MADRIGAL, a avut loc, miercuri 27 noiembrie, marcarea protocolară a jubileului MADRIGAL, la Palatul prezidențial Cotroceni, moment care se înscrie cu majuscule în istoria coralei prin acordarea de diplome și medalii jubiliare colaboratorilor Madrigalului și decernarea decorațiilor prezidențiale tuturor membrilor Corului Național de Cameră.

Evenimente deosebite sunt pregătite și pentru luna decembrie, începând cu Gala cantus Mundi II, la care participă 300 de copii aflați sub tutela artistică a madrigaliștilor (Sala Rosetti, Palatul Parlamentului); după aceea, în cadrul turneului național urmează la Iași (8 decembrie) sărbatorirea maestrului Viorel Cosma și mult așteptatul Concert de colinde susținut la Opera Română; în continuare Concertele de colinde la Sfântu Gheorghe, la Brașov și, în 15 decembrie, la București, pe scena Ateneului Român. Madrigaliștii cântă în continuare un concert de colinde, în 18 decembrie, la Patriarhia Română și, în 20 decembrie, la Palatul Cotroceni, muzica repertoriului de Crăciun pentru ambasadorii acreditați în Romania.

Lanțul manifestărilor se va încheia cu concertul din 23 decembrie, pe scena Studioului Radiodifuziunii Române, prilej de lansare a noului Compact Disc de colinde românești, care beneficiază de colaborarea, în postură de solistă, de prezența sopranei Angela Gheorghiu.