„Soacra cu trei nurori” la Opera Comică pentru Copii
(Grigore Constantinescu – 7 decembrie 2013)
OPERA COMICA PENTRU COPII a sărbătorit anul acesta 10 ani de la institutionalizare, prin evenimente importante. Acest teatru muzical poate fi considerat o voce unică în peisajul artistic românesc și nu numai.

După două recente turnee internaționale, ultimul desfășurat la Praga, Opera Comică pentru Copii și-a reluat activitatea de stagiune, cu titlurile repertoriului curent. Pregătirea celei dintâi premiere, aflată în stadiu de finalizare, invită copii luni 9 și marți 10 decembrie, când la orele 11 și orele 13 publicul urmărește spectacolele programate.

Despre ce este vorba? Despre o ideea originală a directoarei Operei Comice pentru Copii, Smaranda Oțeanu Bunea, de a comanda unor compozitori tineri muzică pe subiectele alese din literatura teatrală națională și din povestiri. Până acum, succese remarcabine a obținut, în spectacolele de musical tânărul compozitor Roman Vlad, care a realizat partiturile pentru Scufița roșie, Diamantul și gâsca, Noaptea furtunoasă, Piatra din Casă. La ultimele două titluri, rolul principal a fost deținut de nu mai puțin celebra Stela Popescu.

În premiera din 2 decembrie, după basmul lui Ion Creangă, Soacra cu trei nurori, regia spectacolului, precum și rolul titular revin tot minunatei artiste Stela Popescu (înconjurată, firește, de trei nurori dar și de cei trei fii ai săi), în colaborare cu scenografa Viorica Petrovici, care a „construit” decorul caselor de zestre. Muzica lui Roman Vlad este susținută de acompaniamentul electronic condus de Mădălina Florescu, iar coregrafia momentelor de dans românesc, în care sunt incluse fragmente folclorice autentice, se bazează pe ansamblul de balet al teatrului, realizatori Mihai Babușcă, Vali Roșca. Desigur, după cele două zile ale premierei, va urma o serie de spectacole tocmai bine potrivite pentru vacanța de Sărbători. Invitația este valabilă, mai ales pentru copii și însoțitorii lor, de la școlile cu grupuri organizate, dar și pentru părinți și bunici. După cum îi cunosc pe realizatori, succesul este asigurat pe toată stagiunea.