În avanpremieră, premiile Forumului Muzical Român, ediția XIII
(Grigore Constantinescu – 15 ianuarie 2014)
Ca în fiecare început de an, un eveniment deosebit este găzduit și de Forumul Muzical Român, For de opinie și de atitudine, moment care marchează acum și ziua aniversării Unirii. Înființat în anul 2000, Forumul Muzical Român este un organism independent, la care au aderat numeroase personalități din diverse zone ale muzicii sau aflate în conexiune cu această artă – critici muzicali, muzicologi, scenografi, regizori, dirijori, manageri de instituții de rang național, interpreți, jurnaliști etc. pentru a susține în fața structurilor de decizie rezolvarea unor importante probleme care privesc viața artistică românească.

Premiile Forumului Muzical Român, independent de cele acordate de uniunile de creatori, abordează și alte zone, precum media, managementul sau mecenatul. O tematică specială configurează aceste distincții, pentru anul care s-a încheiat, 2013, marcând 15 ani de existență a OPEREI COMICE PENTRU COPII și un deceniu de la instituționalizare. Firesc deci ca aceste distincții să aibă acum acordarea tuturor laureaților a unor Premii de excelență. Informativ, vom menționa în această avanpremieră câteva dintre numele celor care sunt aleși de conducerea Forumului. Este vorba de nume artistice de rozonanță aparținând unor artiști care aparțin generației de fondatori: soprana Silvia Voinea, tenorul Florin Diaconescu. Totodată, atenția se îndreaptă spre realizatorii de spectacole, precum scenografa Viorica Petrovici, regizorul Cristian Mihăilescu, coregraful Cătălin Caracaș, dar și cei care au sprijinit Opera Comică pentru Copii în susținerea și îmbogățirea repertoriului, în țară și peste hotare: directoarea Operei din Constanța – Daniela Vlădescu, directorul Filarmonicii Sibiu – Ioan Bojin, Radu Anghel Vasilescu – directorul Palatului Copiilor, teleasta Ivona Cristescu, retactorul șef al actualității radiofonice Sorina Goia, compozitorii Roman Vlad, Dumitru Lupu, criticul muzical Daniela Caraman-Fotea, reprezentatul revistei Melos – Liliana Constantinescu, reprezentantul Uniunii Criticilor Muzicali – Ana Toboșaru.

Un cuvânt special pentru mari personalități, precum primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, marea artistiă Stela Popescu, dirijorul corului Preludiu, Voicu Enăchescu, care aniversează patru decenii de existență a ansamblului, violoncelistul Marin Cazacu, fondatorul festivalului „Enescu în muzica lumii” de la Sinaia, acum 15 ani, organizatori, balerini, soliști vocali.

Decernarea premiilor va avea loc vineri 24 ianuarie, ora 17, la sediul Operei Comice pentru Copii, asistența fiind invitată să urmărească în continuare un spectacol cu cea mai recentă premieră, musicalul Soacra cu trei nurori de Roman Vlad (regizor și interpret al rolului principal – Stela Popescu).