Concursul Național „Victor Giuleanu”
(Grigore Constantinescu – 12 martie 2014)
Ideea Concursului Național „Victor Giuleanu”, desfășurat în perioada 17 – 23 martie se bazează pe parteneriatul Colegiului Național „George Enescu” cu UNMB, UCMR, Societății Române de Radiodifuziune, Fundației „Remember Enescu”, și la cea de a cincea ediție.

Desfășurată timp de o săptămână, alternând locațiile la Colegiu și UNMB, ediția va reuni un număr important de participanți, din București și numeroase orașe ale țării (Constanța, Tulcea, Cluj, Iași, Baia-Mare, Ploiești, Târgoviște, Slobozia) pentru secțiunile: Teorie, Pian, Vioară, Canto, Muzică de cameră.

Interesul dovedit prin aceste derulări competiționale în cele cinci secțiuni s-a compensat și cu modul de colaborare în alcătuirea juriilor – profesori, interpreți, profesori universitari de specialitate, dovadă că o asemenea competiție este recunoscută.

În fiecare an, proiectul ia în seamă roadele experiențelor anterioare, potențat prin autoritatea organizatorului principal, directorul Colegiului Național, prof. Cristina Sebastian. Cooptarea unor sponsorizări menite a oferi premianților certe satisfacții, se continuă prin apreciabilul sistem de coordonare a celor cinci jurii, pentru care mai multe cadre didactice ale Colegiului au lucrat fără odihnă împreună cu Directoarea Festivalului.

Din 2011, Fundația „Ovidiu Ioan Dumitru” a decis să devină partener al Competiției sponsorizând Marele Premiu la secțiunile Vioară, Canto și Pian. Parteneriatul dintre Fundația OID și Concursul Național „Victor Giuleanu” face parte din proiectul „Educația pentru toți”, proiect prin care Fundația și-a asumat misiunea sprijinirii și promovării tinerelor talente.

Desigur, „oglinda” întregului eveniment se reflectă în gala finală – la Studioul de concerte „George Enescu” al UNMB – prin prezentarea laureaților, pe treptele valorice consemnate de diplome și susținerea unui concert cu deținătorii Marilor premii. Acest maraton competitiv răspunde exigențelor care au impus gândirea Maestrului prof. univ. dr. docent Victor Giuleanu în promovarea școlii muzicale românești de toate gradele.

Un nume de lumină, omagiat cu emoție și recunoștință, profesorul Victor Giuleanu continuă să aibă rezonanțe de ctitorie culturală în țara noastră.