Concursul Național de Creație și Interpretare „MIHAIL JORA” – ediția a XXIV-a
(Grigore Constantinescu – 19 martie 2014)
Începând cu 24 martie, se va desfășura la Universitatea Națională de Muzică București Concursul Național de Creație, Critică și Interpretare Muzicală „Mihail Jora”.

Concursul a fost inițiat de către Uniunea Criticilor, Redactorilor și Realizatorilor Muzicali din România „Mihail Jora” în anul 1991, ca semn de omagiu, cu prilejul aniversării centenarului nașterii marelui artist român. Din 2010, competiția este cooptată în cadrul programelor Universității Naționale de Muzică din București și beneficiază de aportul logistic, conceptual și material al co-organizatorilor, Societății Naționale de Radiodifuziune, Uniunii Armenilor, Fundației „Prietenii Muzicii”.

Concursul se adresează tinerilor muzicieni români sau de origine română și are ca obiective principale promovarea celor mai valoroase talente și, totodată, o mai cuprinzătoare cunoaștere – în rândul interpreților și publicului – a creației componistice naționale, cu o atenție deosebită pentru opera lui Mihail Jora, eminentă personalitate a istoriei muzicii românești.

În ediția a XXIV-a, competiția se organizează pe următoarele secțiuni: Creație și critică muzicală; Interpretare muzicală (Canto - lied, operă; Violoncel; Pian; Formații camerale).

Concursul, al cărui Consiliu de onoare reunește nume importante: Horia Andreescu, Dan Buciu, Dan Dediu, Valentin Gheorghiu, Cristian Mandeal, se desfășoară în perioada 24 - 30 martie 2014, precedând Festivalul artistic CHEI al UNMB din luna aprilie. Subliniem prezența, în componența juriilor, a unor personalități artistice și profesorale, dintre care amintim astfel pe sopranele Maria Slătinaru Nistor și Eleonora Enăchescu, muzicologul Valentina Sandu Dediu, tenorul Ionel Voineag, violoncelistul Marin Cazacu, pianiștii Smaranda Murgan, Sandu Sandrin, Remus Manoleanu.

De peste două decenii, Concursul Național de Creație, Critică și Interpretare Muzicală „Mihail Jora” confirmă talente și lansează cariere în viața muzicală contemporană, precedând prin semnificație, complexitate și exigență profesională Concursul Internațional „George Enescu”, eveniment a cărui derulare va avea loc în toamna acestui an.