Spectacol de balet „Anna KARENINA” în 30 martie 2014
(Grigore Constantinescu – 27 martie 2014)
„...Ninge cu fulgi mari pe peronul unei gări. Între alți călători, un tânăr ofițer, Alexei Vronski (Călin Rădulescu) și o frumoasă doamnă, Anna Karenina (Corina Dumitrescu), se întâlnesc la un moment dat și, brusc, farmecul fiecăruia îl învăluie pe celălalt.”

Inspirat de romanul cu același titlu al lui Lev Tolstoi, spectacolul Anna Karenina de la Opera Națională București redă prin dans destinul tragic al renumitei eroine romantice. În versiuni diferite, pe scena de teatru, pe ecanul de film sau televiziune, spectacolul Anna Karenina are același succes. La Operă, cu regia și coregrafia lui Ioan Tugearu, a făcut istorie în repertoriu, prin montarea sa originală, prezentată în premieră absolută la 8 noiembrie 1998, producția fiind reluată în 2009 și, acum, în 2014. Așa cum arătam, rolul titular îi va reveni, în această reluare, Corinei Dumitrescu, una dintre cele mai apreciate prim-soliste ale Companiei de Balet. Reluarea se derulează prin noi debuturi, precum Călin Rădulescu care va debuta în rolul Alexei Vronski. Reprezentația va mai prilejui debuturile balerinilor Bogdan Plopeanu (Alexei Karenin), Vlad Toader (Acarul), Edda Romano (Serioja).

După mărturisirea maestrului Ioan Tugeanu, vorbind de Anna Karenina, „...spectacolul îmi place cel mai mult. Reîntâlnirea cu o creație este ca reîntâlnirea cu un prieten – prilej de emoție și încântare.”

Licențiată în Artele Spectacolului la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” în 1994, prim-solista Corina Dumitrescu are în palmares numeroase premii la Concursuri Internaționale de Balet de la Varna, Premiul de Interpretare al Uniunii Interpreților, Coregrafilor și Criticilor Muzicali (1994), Premiul pentru Creație Coregrafică la Concursul Național de Dans Constanța.

Printre personalitățile lumii dansului cu care Călin Rădulescu a studiat baletul, îl amintim, pentru începutul carierei, la Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” din București, pe Maestrul și coregraful Ioan Tugearu, fost balerin al Operei Naționale București.

Anna Karenina
este un balet în două acte, pe un libret semnat de Liana Tugearu după romanul omonim al lui Lev Tolstoi, un spectacol de dans neoclasic, care beneficiază de regia și coregrafia lui Ioan Tugearu, scenografia Vioricăi Petrovici, realizarea colajului muzical din lucrările compozitorului romantic rus Piotr Ilici Ceaikovski aparține lui Ioan Tugearu, inginer de sunet fiind Alexandru Istrate.