Dana Borșan reia „Imperialul” beethovenian în stagiunea Radiodifuziunii
(Grigore Constantinescu – 6 mai 2014)
Dacă dorim să comentăm drumul unui artist, ocaziile oferite de realizările sale, când ceea ce dorește capătă mai multe configurații, pot fi surprinzătoare.

Pentru marea pianistă Dana Borșan, cariera de interpret este centrul care focalizează lumea sa de muzician, ca pianist, pedagog și analist-muzicolog. Din înțelegerea partiturii cântate se desprinde motivația vocației care a făcut din pianista Dana Borșan și un complex cunoscător al stilurilor ce se perindă succesiv în istoria muzicii, capabil a include în existența sa de artist clipele de aur ale revelației. Universul sonorului, singularitatea înțelepciunii, particularitatea rostirii prin muzică și cuvânt sunt daruri incontestabile, un beneficiu în care munca, voința și talentul depind de călăuza destinului.

După recentul recital pianistic al Danei Borșan, Beethoven – Brahms, susținut în Studioul de Concerte „Mihail Jora” al Societății Române de Radiodifuziune, a fost invitată de Orchestra Națională Radio, pentru programul simfonicului din 16 mai. În memoria mea de meloman, interpretarea Concertului nr.5 în mi bemol major, Imperialul, de Ludwig van Beethoven reprezintă unul dintre marile succese de carieră pianistică al maestrei Dana Borșan, actualmente titulară a clasei de interpretare la UNMB și președintă a Senatului universitar al Institutului. O vom reasculta interpretând faimoasa partitură clasică, ca o acumulare a experiențelor solisticii performante ce o caracterizează, în țară și peste hotare. Artista va dialoga cu publicul, cântând în compania Orchestrei Naționale Radio dirijate de SEBASTIEN ROULAND. Pe afișul simfonicului se adaugă și două capodopere impresioniste semnate de Maurice Ravel, un secol mai târziu după „Imperialul” beethovenian – Rapsodie espagnole și celebrissimul Bolero.

Deci, o seară de excepție, pentru iubitorii muzicii, vinerea viitoare, 16 mai, la Sala Radio.