După două stagiuni, MADAMA BUTTERFLY pe scena Operei Naționale
(Grigore Constantinescu – 21 mai 2014)
Săptămâna viitoare, cortina Operei Naționale București se deschide pentru unicul spectacol din stagiunile 2013 -2014, cu tragedia lirică Madama Butterfly de Giaccomo Puccini. Invităm iubitorii operei veriste să revadă, în seara de 29 mai, această capodoperă care a adus, acum 110 ani, la premiera de la Teatro alla Scala din Milano, din 17 februarie 1904, multă suferință autorului. Era unul din puținele eșecuri din viața ilustrului compozitor cu această lucrare ce i-a fost deosebit de dragă. Autorul decide să remanieze partitura, pentru reluarea sa, într-o secundă premieră, la Gran Teatro din Brescia, în 28 mai, cu o zi înainte de spectacolul anunțat acum.

Istoria artei lirice a schimbat destinul artistic al capodoperei Madama Butterfly, devenit un titlu de permanență pe afișele celor mai importante teatre lirice ale lumii. Versiunea pe care o vor urmări iubitorii operei poartă semnătura prestigioasă a maestrului Jean Rânzescu, cu decorurile care sunt și acum pe scena teatrului bucureștean, în concepția lui Theodor Kiriakoff Suruceanu, și costumele Elenei Feodorov. La fiecare ridicare de cortină, ambianța poetică oferită de realizatori la premiera din 28 mai 1954 răspândește vraja acestei tragedii nipone.

Desigur, se cuvine să informăm ascultătorii și asupra distribuției de joi seara. Spectacolul beneficiază de bagheta dirijorală a lui Adrian Morar și cea a maestrului de cor Stelian Olariu. În rolul titular un nume mai puțin cunoscut nouă, soprana Li Keng, invitată pentru acest spectacol. O secondează, în Suzuki mezzo-soprana Oana Andra. Tenorul spectacolului, în rolul lui Pinkerton este Călin Brătescu, iar reprezentantul ambasadei americane, Sharpless, va fi Valentin Vasiliu. Menționăm și două debuturi, Andrei Lazăr în Yamadori, Justinian Zetea în Goro.

Seara lirică nipono-italiană, cu capodopera lui Puccini, Madama Butterfly, este o mare promisiune în finalul acestei luni de primăvară.