„Festivalul Operamania” la UNMB
(Grigore Constantinescu – 27 mai 2014)
Cursurile Universității Naționale de Muzică din București s-au încheiat în ultima zi a lunii mai. Nu înseamnă însă că liniștea se așterne pe culoarele Institutului. Dimpotrivă, începe sesiunea de examene, pentru toate specialitățile. Astfel, publicul amator de spectacole lirice este invitat la Studioul de Operă și Multimedia unde s-a pregătit o microstagiune, sugestiv intitulată „Festivalul Operamania”. Care este programul acestui neobișnuit ciclu de manifestări? Aparent el unește existența spectacolelor de operă prezentate de-a lungul anului universitar cu reluarea lor în fața comisiilor de examen. Se prezintă astfel, la fiecare ridicare de cortină, producția Claselor de operă și cea a realizărilor din ciclul superior de studii ale Masteratului. O formă nouă de „recapitulare artistică”, atrăgătoare pentru spectator și pretențioasă pentru interpreți. Iată deci ce vom vedea pe scena lirică a UNMB, într-o veritabilă avanpremieră a viitoarei istorii a ce ar putea deveni „Opera de tineret” a Capitalei.

Parada „Operamaniei” începe cu amuzanta operetă în două acte, Orfeu în infern de compozitorul romantic francez Jacques Offenbach, joi 5 iunie, ora 18.30 (pregătirea muzicală Cezara Petrescu, coregrafia Monica Mihăescu, dirijor Ștefan Iliescu, regia Ștefan Neagrău). Urmează opereta în trei acte Liliacul, de Johann Straus fiul (pregătirea muzicală Cezara Petrescu, dirijor Ștefan Iliescu, regia Ștefan Neagrău) vineri 6 iunie. Repertoriul de operă oferă publicului spectacolul verist Gianni Schichi de Giacomo Puccini, sâmbătă 7 iunie, în versiunea regizoarei Anda Tăbăcaru Hogea (scenografia Francesca Cioncă și pregătirea dirijorală Alexandru Petrovici). Duminică 8 iunie, putem vedea un spectacol de mișcare scenică și arta actorului coordonat de Filip Ristovschi, coregrafia Mălina Andrei. Ultimul titlu cuprins în „Festivalul Operamania” trece pragul săptămânii viitoare, miercuri 11 iunie, cu opera Madama Butterfly de Giacomo Puccini (actele I și II, regia Anda Tăbăcaru Hogea, pregătirea și conducerea muzicală Alexandru Petrovici).

Dacă este în continuare valabilă zicala „viitorul sună bine”, iată că această originală microstagiune reprezintă, suntem siguri, o fericită întâmplare studențească la final de an universitar.