Turneul Stradivarius
(Grigore Constantinescu – 5 iunie 2014)
Turneul Național Stradivarius, conceput în jurul viorii de colecție pe care cântă Alexandru Tomescu, este un eveniment anual care l-a purtat pe tânărul violonist de numeroase ori în întreaga țară. A interpretat cele trei mari Integrale ale repertoriului pentru vioară solo – 24 de Capricii de Niccolò Paganini, Șase Sonate de Eugène Ysaÿe și Șase Sonate și Partite de Johann Sebastian Bach.

Pentru al șaptelea an consecutiv, violonistul Alexandru Tomescu, solist al Orchestrelor și Corurilor Radio, care are privilegiul de a cânta, din 2007, pe vioara Stradivarius Elder-Voicu, a prezentat publicului român în perioada 18 mai – 11 iunie o călătorie care l-a purtat, împreună cu pianistul invitat de el, Eduard Kunz în 12 centre culturale din România.

Concertul final al celei de a șaptea ediții va avea loc pe 11 iunie, de la ora 19.00, la Radio, Studioul „Mihail Jora”, cu titlul simbolic „In the Mood for Prokofiev”. Programul reprezintă o selecție dintre cele mai de seamă lucrări pentru vioară și pian semnate de compozitorul rus Serghei Prokofiev – Cinci melodii pentru vioară și pian și cele două Sonate pentru vioară și pian. Concertele turneului Stradivarius s-au deschis în această ediție cu o lucrare semnată de un tânăr compozitor român, Gabriel Gîțan, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național de Muzică „George Enescu” din București. El este câștigătorul concursului lansat în urmă cu câteva luni de Eduard Kunz și Alexandru Tomescu, prin care cei doi muzicieni au dorit să descopere un compozitor român și, după ce au interpretat toate partiturile primite, au ales lucrarea tânărului artist. Alexandru Tomescu va cânta și în concertul din săptămâna viitoare, după derularea întregului turneu, în compania deja celebrului pianist rus Eduard Kunz, inclus de BBC Music Magazine in topul celor mai buni 10 pianiști de mâine.

Ediția 2014 a evenimentului se înscrie în tradiția inițiată de Alexandru Tomescu – aceea de a integra o coordonată de responsabilitate socială, Turneul fiind dedicat Fundației Hope and Homes for Children România, al cărei ambasador este din 2012, și luptei împotriva abandonului copiilor. Prin aceasta publicul este invitat să afle mai multe despre această organizație care de 15 ani se ocupă cu desființarea orfelinatelor de tip vechi și relocarea copiilor în sisteme cât mai apropiate de mediul familial.