Bianca Mărgean – succes în debutul premierei „Madama Butterfly” la Universitatea de Muzică
(Grigore Constantinescu – 12 iunie 2014)
Ultimul spectacol al festivalului studențesc „Operamania” a reprezentat și un început de succes pentru debutul unei cariere solistice. Soprana Bianca Mărgean (Master anul I – la UNMB), a interpretat personajul titular din „Madama Butterfly” de Puccini. Amploarea rolului Cio-Cio-San și stăpânirea partiturii sunt o probă a însușirilor ce pot convinge că interpreta se află cu acest succes la începutul drumului pe care îl va parcurge pe scena de operă. Vocea plină de valoare prin amploare și varietate a mijloacelor expresive, ca timbru și nuanțe, implicarea în jocul scenic adecvat personajului, capacitatea de a susține integral un parcurs solistic de mare dificultate, iată argumentele acestei reușite subliniate și prin ovațiile adresate solistei din partea publicului Studioului studențesc de Operă. Este adevărat, Bianca Mărgean a beneficiat și de condițiile de excepție ale desfășurării întregului spectacol, începând cu partenerii principali și o distribuție cu merite artistice – mezzo-soprana Andreea Iftimescu, tenorul Adrian Dumitru, baritonul Alexandru Chiriac. Putem vorbi, în această privință, de un trio solistic capabil a fi deja prezent pe o scenă lirică profesionistă.

Referitor la ambianța realizării, pentru prima dată la UNMB, a acestui titlu extrem de pretențios din repertoriul verist, să subliniem viziunea interpretativă și lucrul formativ cu întreaga distribuție, prin care regizoarea Anda Tăbăcaru Hogea (costume Anca Albani de la UNARTE) a obținut în integralitate rezultate demne de cele mai bune aprecieri. Pregătirea muzicală și execuția pianistică a discursului orchestral, semnate de Alexandru Petrovici, aparțin domeniului performanței. Înconjurată de colegi și profesori, suntem convinși că Bianca Mărgean a trăit debutul ce-i promite o deosebit de frumoasă carieră lirică.