Comunicări, descoperiri, satisfacții de meloman
(Grigore Constantinescu – 14 iulie 2014)
În stagiunile estivale pe care le-a organizat până acum, Societatea Culturală „Lanto Communication” și-a respectat cu consecvență principiile formulate în proiectele sale. Este cazul să apreciem prioritar ideea de „comunicare”, ce poate fi interpretată în diferite moduri. Printre cele mai importante, mi se pare a fi cea a construirii unor diverse relații ale publicului cu realizatorii interpretărilor, fără să existe vreo opreliște sau, altfel spus, vreun hotar de timp sau spațiu.

De la primele întâlniri desfășurate sub cupola Ateneului Român, au venit muzicieni de vârste diferite, tineri sau apropiați de senectute, purtând renumele de mari Maeștri ori aflându-se în primul deceniu de carieră. Mai mult, unii muzicieni descoperiți de melomani veneau de departe, aducând faima primelor succese în mijlocul celor atrași de „Vara magică”. Comunicare de geografii culturale, de cariere desfășurate pretutindeni, de generații cu istorii complementare, luminate de satisfacții. Firește, comunicare prin intermediul capodoperelor, alese și îmbogățite de sfaturile partenerilor aleși de inițiatorul acestor evenimente estivale, Dorin Ioniță.

Ne aflăm, în vara lui 2014, moment al amplificării acestor proiecte prin cooptarea generoasei idei contemporane – Orchestrele de Tineret. Primii oaspeți, primele satisfacții au venit de la tinerii muzicieni români, organizați și selectați de Maestrul Marin Cazacu, conduși în concerte de Maestrul Cristian Mandeal. Iată că acum li se adaugă noi muzicieni, membri ai orchestrelor de tineret din Moldova, Spania sau Franța. Neîndoios, în lada de zestre a acestui Festival, se adună succese și amintiri minunate, peste care este imposibil să se aștearnă indiferența și uitarea. Dimpotrivă, așa cum spunem noi românii, „Viitorul sună bine”, sub privirea luminoasă a simbolicului Lanto.