Serate Lirice la Palat
(Grigore Constantinescu – 17 august 2014)
Pentru vacanța muzicală din acest an, în lunile iulie-august, Opera Națională Română din Cluj-Napoca are plăcerea să anunțe că nu își întrerupe activitatea, inițiind o Microstagiune estivală de spectacole. Această Microstagiune este rodul unui parteneriat încheiat între instituția Operei Naționale Române din Cluj-Napoca și unitatea economică deținătoare a terasei din incinta Muzeului de Artă clujean. Cu acest subiect se proiectează desfășurarea a șase evenimente lirice, sub genericul „Serate lirice la Palat”, ce au loc cu o frecvență din două în două săptămâni.

Pentru prima oară la Cluj-Napoca, melomanii au ocazia să umărească o serie de concerte ce se desfășoară la somptuosul Palat Bánffy, a cărui curte interioară găzduiește recent deschisa terasă-restaurant „La Palat”. Seria concertelor continuă cu cea de a treia seară muzicală de miercuri 20 august. La fel ca în recitalul precedent, din 6 august, în cuprinsul evenimentului de miercurea viitoare vor cânta solistele invitate ale Studioului Operei Naționale Române din Cluj-Napoca: Simona Buhac, Adriana Tidor, Alexandra Maria Topan și Oana Maria Trîmbițaș; la pian Horea Haplea. În program figurează momente solistice din repertoriul liric, arii celebre din creația compozitorilor Giacomo Puccini, Giuseppe Verdi, Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Lehar și Alfredo Catalani.

Această microstagiune estivală este o inițiativă fără precedent pentru melomanii clujeni, oferind publicului ocazia de a se bucura de arta lirică în spații alternative, într-o perioadă săracă în evenimente de acest fel. Spectatorii sunt așteptați, de asemenea, și la următoarele recitaluri găzduite la Palat, programarea Seratelor lirice fiind anunțată, după finalul lunii august, la începutul toamnei, în septembrie.