Evenimentele Festivalului Internațional „Vara Magică”
(Grigore Constantinescu – 10 august 2014)
Vorbim pentru săptămâna viitoare de un eveniment deosebit. Melomanii sunt invitați la Ateneul Român să asculte două programe care ilustrează interesul pentru viitorul artistic al vieții noastre muzicale: Romanian Sinfonietta Orchestra (marți 12 august) și „Capodopere ale muzicii de cameră”, în interpretarea unor importanți interpreți sub conducerea violonistului Liviu Prunaru (miercuri 13 august).

Formația orchestrală invitată pe podiumul Ateneului Român a debutat in anul 2010 în cadrul Festivalului International „Enescu si muzica lumii” la Sinaia. Orchestra este pregatită de maestrul Horia Andreescu și a fost înființată, ca și Orchestra Română de Tineret, din inițiativa violoncelistului Marin Cazacu. Abordarea unor capodopere din repertoriul clasic și romantic a pornit din dorința apropierii tinerilor muzicieni de marea muzică simfonică, reuniți prin munca de creație și responsabilitate individuală și colectivă. La fel ca sora ei mai mare „Orchestra Română de Tineret”, după pregătirea din timpul verii la Sinaia, sub conducerea dirijorală a maestrului Horia Andreescu și având ca solist pe tânăra pianistă Adela Liculescu, proiectează un program cu lucrări semnate de Beethoven. Vom asculta o creație mai puțin cunoscută – fragmente din muzica baletului „Creaturile lui Prometeu” și o creație de asemenea rar programată, Concertul nr.2 pentru pian și orchestră în Si bemol major, pentru pian și orchestră – solistă Adela Liculescu; pentru final, Simfonia a IV-a, în Si bemol major, op.60. Lanto Communication, organizatorul Festivalului Internațional „Magic Summer” are meritul de a reinvita Romanian Sinfonietta Orchestra, sora mai mică a Orchestrei Române de Tineret, pe cea mai prestigioasă scenă de concert din România.

Este destul de dificilă decizia valorică privind rangul de capodoperă în creația componistică. Criteriul se referă și la perioada istorică, dar și la celebritatea unei anumite creații. Oricum, Liviu Prunaru, împreună cu colaboratorii săi, Valentina Sviatlovskaia – vioară, Cristian Ifrim și Andra Nichiteanu – violă, Main Cazacu – violoncel, Maruxa Llorente – pian, au ales Cvintetul cu pian op.14 de Robert Schumann, considerat o creație deschizătoare de drum în modernismul genului, iar Antonin Dvorak urmează ilustrul model brahmsian prin al său Sextet op.48.

Neîndoios, vorbim despre o seară memorabilă, miercuri 13 august, la Ateneul Român, în cadrul celei de a treia ediții a Festivalului Muzical Estival „Magic Sumer”.