Cvartetul ConTempo – ABBA a muzicii clasice
(Grigore Constantinescu – 10 septembrie 2014)
Cvartetul ConTempo a luat ființă în 1995, în timpul studiilor la Universitatea Națională de Muzică din București, devenind apoi Chamber Music la Royal Academy of Music din Londra, până în 2002. Cu turnee în întreaga lume și numeroase premii internaționale, printre care la Concursul Valentino Bucchi (Roma), Die Grosser Förderpreise (München), Concursul Brahms (Hamburg), Concursul Internațional pentru Cvartet de la Londra și Concursul Schubert (Graz), Cvartetul ConTempo este una dintre cele mai valoroase formații românești ale momentului.

„Biografia” cvartetului ConTempo este personalizată în mod special: în 1995 patru studenți talentați, cu performanțe în muzica de cameră, laureați la Concursul „Jora”, viitori absolvenți ai Universității Naționale de Muzică București, au format un cvartet de coarde, afirmându-se deîndată în viața muzicală românească. Curând au început un drum internațional de succes, cu competiții, specializări alături de artiștii celor mai importante formații de cvartet din lume, cu recitaluri și înregistrări.

În aproape 20 de ani de activitate artistică, cvartetul ConTempo s-a impus drept unul dintre cele mai apreciate de pe întregul mapamond! Supranumiți de publicul irlandez, și nu numai, „ABBA a muzicii clasice”, cvartetul ConTempo are un palmares impresionant: 14 premii internaționale la prestigioase competiții de profil din Londra, Munchen, Hamburg, Roma etc., 1200 de concerte prezentate în 46 de țări, în săli de concert celebre ca St. Martin-in-the-Fields – Londra, Filarmonica din Berlin, Carnegie Hall – New York, Théâtre du Châtelet – Paris, Auditorium – Bruxelles. Din 2003, ansamblul este Cvartet in rezidență la Galway, pe coasta vestica a Irlandei, îmbinând activitatea pedagogică cu cea interpretativă.

Cum spuneam, Marți, 16 septembrie, melomani au ocazia de a aplauda, în Studioul de concerte Radio, într-un recital extraordinar, pe cei patru muzicieni – Bogdan Șofei și Ingrid Nicola la vioară, Andreea Banciu la violă și Adrian Mantu la violoncel. Repertoriul recitalului de la Sala Radio cuprinde lucrări semnate de Joseph Haydn, – „Călărețul” opus 74 no.3, „Răsăritul de soare” opus 76 no.4, o lucrare contemporană irlandeză pentru cvartet și Béla Bartok – „Șase dansuri românești”. Cvartetul ConTempo susține recitalul în avanpremiera Festivalului Internațional al Orchestrelor Radio – RadiRO (ediția a II-a), festival european dedicat în exclusivitate orchestrelor radio. Evenimentul este prezentat de Radio România alături de Radio Televiziunea Irlandeză.